خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد؛

اختصاص اعتبار برای تعریض و بهسازی محورهای خمام-خشکبیجار -ضیابر

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۵۷۹

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: برای اجرای دوپروژه تعریض و بهسازی محور خمام به خشکبیجار و خمام به ضیابر، ۱۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت که سهم هر پروژه بالغ بر۵۰ میلیارد ریال است.

به گزارش ایلنا از  رشت، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: برای اجرای دوپروژه تعریض و بهسازی محور خمام به خشکبیجار وخمام به ضیابر، ۱۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت که سهم هر پروژه بالغ بر۵۰ میلیارد ریال است.

هادی رحمانی تحقق مطالبات مردم و تمرکز بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را جزء اولویت‌های برنامه توسعه راه و شهرسازی گیلان دانست و گفت: محور خمام-خشکبیجار-لشت نشا-آستانه از جمله محورهایی است که در سال‌های گذشته طرح ارتقاء آن از فرعی به محور اصلی مورد تصویب قرار گرفت و از سال ۱۳۹۸ از محل اعتبارات استانی آغاز بکار نمود و در سال‌های بعد نیز با اخذ مجوزهای لازم از محل ملی، اعتبار دریافت کرد.

وی افزود: برای بهسازی این مسیر، قراردادی در ۷/۸ کیلومتر منعقد شده که تاکنون برای این پروژه اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی در ادامه خاطرنشان کرد: برای تسریع در عملیات اجرایی این پروژه از محل اعتبارات سال جاری مبلغ ۵ میلیارد تومان تخصیص محقق شده که برای ادامه کار هزینه خواهد شد.

رحمانی با اشاره به ضرورت حفظ ایمنی، توجه به زیرساخت‌های راه و جاده‌ای استان را مهم برشمرد و افزود: باتوجه به موقعیت‌های ترانزیتی، کشاورزی و صنعتی گیلان همچنین کارکردهای محورهای مواصلاتی استان چه در سطح محلی چه در سطح ملی، زیرساخت راه و جاده در برنامه توسعه توام با عدالت، دارای اهمیت بسزایی است. به همین منظور در تلاشیم تا با جذب اعتبار بموقع، پروژه‌های نیمه تمام را سرعت بخشیده و در زمان تعیین شده به اتمام برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان بهسازی محور ضیابر به پیربازار را از دیگر پروژه‌های در دست اجرای استان نام برد که با روند قابل قبولی در حال اجراست.

وی با اشاره به مشخصات اجرایی این پروژه گفت: بهسازی راه اصلی خمام- پیربازار-ضیابر از سال ۹۹ آغاز شده که در دو قطعه ۷/۵ کیلومتر از پیربازار به سمت نوخاله و ۶ کیلومتری از نوخاله به لاکسار در حال اجرا است.

رحمانی اظهار داشت: رای بهبود فرایند عملیات اجرایی این پروژه از اعتبارات سال جاری مبلغ ۵ میلیارد تومان تخصیص محقق شده که برای ادامه کار هزینه خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز