خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

کمبود 108 جنگلبان در کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۳۳۱

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد از کمبود 108 جنگلبان برای حفاظت از جنگل‌های این استان برخلاف تمام نُرم‌های جهانی خبرداد.

سعید جاوید بخت در گفت وگو با ایلنا از یاسوج، تعداد جنگلبانان حافظ جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را 45 جنگلبان عنوان و اظهار داشت: این تعداد جنگلبان نمی‌توانند بنحو شایسته‌ای از جنگل‌های استان صیانت کنند چرا که تعداد آنها بر اساس نُرم جهانی کم و ناکافی است.

وی نُرم جهانی تحت پوشش یک جنگلبان (قُرقبان) را شش هزار هکتار ذکر و یادآورشد: هم‌اکنون به ازای هر ۲۳ هزار هکتار جنگل یک نیروی جنگلبان در این استان مشغول فعالیت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد کمی نیروی انسانی و تخصیص نیافتن کامل اعتبارات را از مشکلات کنونی این اداره کل برای حفاظت از جنگل های استان برشمرد و تصریح کرد: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از وسعت این استان را جنگل و مرتع تشکیل داده است.

جاویدبخت، سرانه جنگل‌های استان را ۱.۲۵ هکتار دانست و اظهار داشت: وجود بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ گونه گیاه دارویی و خوراکی در کهگیلویه و بویراحمد، یکی از ارزشمندترین ثروت‌های ناشناخته در این استان بشمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، بیش از ۸۷۶ هزار هکتار جنگل در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۸۰ درصد آنها را جنگل های بلوط تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز