خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری کشور در شیراز:

نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس با سابقه ترین نمایشگاه کشور است/ ظرفیت گردشگری فارس این استان را متمایز از نظر جاذبه ها کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۳۱۱

معاون گردشگری وزارت گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور گفت: اگر عموم افراد ندانند که گردشگری چه ظرفیتی داردی طبیعتا در تصمیم گیری و ملاحضات مدنظر قرار نمی‌گیرد.

به گزارش ایلنا، علی اصغر شالبافیان حسین آبادی در مراسم گشایش نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز افزود: در شرایط کنونی به نمایشگاه ها به عنوان ابرازی برای معرفی و گفتگو فعالین اقتصادی و سایر حوزه ها باید نگاه کرد.

وی با اشاره به اینکه سه محور برای نمایشگاه  گردشگری در شیراز مطرح است، ادامه داد: دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری فارس یکی از با قدمت ترین و با سابقه ترین نمایشگاهی است که در کشور برگزار می شود و بعد از نمایگشاه تهران منظم ترین نمایشگاهی است که در طول سالیان اخیر برگزار شده است.

شالبافیان با بیان اینکه علی رغم مشکلات فراوانی که امسال بود این نمایشگاه برگزار شد  و باید از مجموعه مدیریت استان تشکر کرد، بیان کرد: موضوعاتی نمایشگاه گردشگری را تحت تاثیر قرار داد و باعث تعویق آن شد اما شخص استاندار تاکید کرد که در برگزاری نمایشگاه گردشگری نباید وقفه ای ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه ها ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی آنچه در حوزه گردشگری است و ذینفعان گردشگری می توانند  از طریق آن توسعه کسب و کار دهند، خاطرنشان کرد:  سال گذشته در نمایشگاه گردشگری تهران یکی از هدفگذاری ها این بود که آنچه داریم را از منظر ظرفیت اشتغال زایی، ایجاد نشاط اجتماعی، ایجاد وفاق و همدلی و اتحاد و... که بیش از هر مقطعی به آن نیاز داریم نشان دهیم.

معاون گردشگری وزارت گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور گفت: چه حوزه ای مثل گردشگری می تواند انسجام ملی را تقویت کند؟ چه حوزه ای می تواند ظرفیت بکر میراث ملموس و ناملموس ما که ریشه در تاریخ و فرهنگ ما دارد رخ نمایی کند لذا نمایشگاه یک ظرفیت است و هرچقدر که در برگزاری نمیاشگاه هزینه  کنیم درواقع به اصل حوزه گردشگری توجه می کنیم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه روزی برسد که نمایشگاه سالانه را بتوان خارج از تهران و فارس میزبان برگزار کرد، افزود: با تمهیدی که وزیر اندیشیده است و مساعدتی که صورت گرفته برای فعالان حوزه گردشگری دو کار انجام شد؛ ابتدا بخش خصوصی امکان گفتگو با شرکا داخلی و خارجی را داشته باشدو سپس فضای مناسبی در نظر گرفته شد و ۲ هزار متر فضای رایگان قابل تهاتر مصوب کردیم.

شالبافیان بیان کرد: در حوزه فارس هم این استان ظرفیت گردشگری فراوان دارد و نگاه به فارس صرفا به توسعه گردشگری در خود استان نیست بلکه نقش مکمل در سایر استان و الگویی برای کل کشور است. 

وی با اشاره به اینکه ظرفیت گردشگری متفاوت فرهنگی، تاریخی و مذهبی فارس این استان را متمایز از نظر جاذبه ها بدل کرده است، گفت: اینکه چرا فارس در کشور نمی تواند انچه که هست دست یابد؟ پاسخ این است که اگر از ظرفیت این حوزه به درستی استفاده شود از سایر ... استانی بی نیاز خواهد شد.

او با بیان اینکه حوزه گردشگری یکی از نقاط قوت است و این نقطه قوت را باید دید چه کسانی ایجاد کردند ، ادامه داد: فعالین حوزه گردشگری این نقطه قوت  را چه در بخش خصوصی و دولتی ایجاد کرده اند و باید  آن را حفظ کرد.

معاون گردشگری وزارت گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور گفت: کل بودجه اختصاص یافته حوزه گردشگری ۵۰ میلیارد تومان در حوزه عمرانی است و بعد از ۲ دهه  به تکمیل صندوق حمایت زا حوزه گردشگری جامعه عمل پوشانیده شد .

وی اضافه کرد: تاکید وزیر بر حمایت غیردولتی بودن این صندوق است و بایستی منابع تامین شود ویکی از این موارد عوارض خروج از کشور است.

شالبافیان با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری ۲ هزار و ۴۶۱ پروژه درحال اجرا داریم که پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد دارد وپتانسیل اشتغالزایی ۱۰۳ هزار شغل مستقیم  را دارد، گفت: دولت تعهد حمایت از زیرساخت ها را دارد و اگر تمامی اعتبارات تملک و دارایی حوزه گردشگری بر این تعداد پروژه تقسیم شود هر پروژه ۵۰ میلیون تومان می شود

وی ادامه داد: سال گذشته در جذب اعتبارات اشتغال حوزه گردشگری ظرفیت خود را نشان داد و اولین حوزه جذب کننده منابع تبصره ماده ۱۸ بود.

معاون گردشگری وزارت گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه این است که در طول برنامه هفتم ۱۰ درصد از اعتبارات تملک و دارایی استان ها به حوزه گردشگری  اختصاص یابد و نهضتی ایجاد خواهد شد.

 

نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس با سابقه ترین نمایشگاه کشور است/ ظرفیت گردشگری فارس این استان را متمایز از نظر جاذبه ها کرده است

معاون مدیریت و منابع استانداری فارس نیز در این مراسم گفت: این که بگوییم فارس و شیراز در صنعت گردشکری می تواند حرف اول را بزند گزاف نگفته ایم، آن چه که مسلم است به اندازه ظرفیت استان سرمایه گذاری و توجه کافی به آن نشده است. 

عبدالعلی کریمی با اشاره به سخنان رهبری در حوزه گردشگری به عنوان یکی از نقاط قوت ، گفت: دشمن طی ماه های اخیر تلاش کرد تا به این حوزه ضربه وارد کند. 

وی ادامه داد: باتوجه به رزرو بسیار زیادی از هتل ها و سفر گردشگران به شهر شیراز  ناآرامی های اخیر باعث شد تعداد زیادی از رزروها کنسل شود و حتی خودی ها هم به این صنعت ضربه زدند و نیاز است تا یک حرکت و یا یک تبلیغ در حوزه گردشکری داخلی صورت گیرد.

وی ادامه داد: امید است با برگزاری این نمایشگاه در شهر شیراز بتوانیم شاهد رونق صنعت گردشگری در استان باشیم.

 

نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس با سابقه ترین نمایشگاه کشور است/ ظرفیت گردشگری فارس این استان را متمایز از نظر جاذبه ها کرده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس نیز اظهار کرد: این نمایشگاه فضایی برای جمع شدن و پاتوقی برای حضور و گردهم آمدن فعالان در حوزه گردشگری است.

سید مؤید محسن‌نژاد گفت: باتوجه به اینکه این نمایشگاه قرار بود در تاریخ ۲۳ تا ۲۶ آذرماه برگزار شد اما به دلایلی این نمایشگاه با تعویق برپا شد؛ البته تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم نمایشگاه را در سال آینده در آذرماه برگزار کنیم.

 وی افزود: با این حال نمایشگاهی که دچار ناملایماتی شده بود در یک فضای بسیار خوب با همدلی بین بخش‌های خصوصی و دولتی که با تمام توان پای کار ایستادند شکل گرفت تا امروز شاهد برگزاری این رویداد باشیم‌.  وی بیان داشت: این فضای همدلی و همکاری باعث شد شیراز و فارس مثل همیشه کانونی برای رویدادهای گردشگری کشور باشد؛ این شایسته شیراز است و حداقلی برای این کلانشهر است که می‌تواند مرکز تردد گردشگران در سطح داخلی و بین‌المللی باشد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز تأکید کرد و گفت: در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز نیاز به ایجاد زیرساخت‌هایی داریم و ضروری است تدابیر لازم برای انجام سرمایه گذاری، ساخت هتل و سالنی برای برگزاری جلسات در این مکان اتخاذ شود تا شاهد برگزاری هر چه بهتر رویدادها در این مکان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز