خبرگزاری کار ایران

مدیرگروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

کرونا در قزوین با شیب ملایم درحال افزایش است/ وضعیت زرد کرونایی در دو شهرستان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۹۲۹

مدیرگروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: روند بیماری کرونا با شیب بسیار ملایم در استان در حال افزایش است که البته این وضعیت بسیار شکننده بوده و برای مواجهه با این شرایط تزریق واکسن و رعایت شیوه‌نامه‌ها از اهمیت جدی برخوردار است.

بهزاد نجف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان گفت: درحال حاضر در سطح کشور وضعیت نگران کننده نیست و در استان قزوین هم موردی از ابتلای به سویه جدید گزارش نشده، اما باید توجه داشت که این شرایط بسیار شکننده است و وضعیت به چند هفته آینده بستگی دارد.

مدیرگروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: انتظار وارد شدن به پیک هشتم کرونا را داریم اما میزان و شدت درگیری از نظر تعداد ابتلا، بیماران بدحال و فوتی‌ها به مواردی مانند استفاده از واکسن، رعایت شیوه نامه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه بستگی دارد.

وی عنوان کرد: درحال حاضر دو شهرستان بوئین زهرا و تاکستان در وضعیت زرد و چهار شهرستان دیگر در وضعیت آبی قرار دارند و از 16 آذر تا امروز مورد فوتی نداشتیم.

این مسئول ادامه داد: در شبانه روز گذشته میزان بستری‌ها روند کاهشی داشته و با بستری شدن 13 مورد جدید تعداد بستری‌ها به 58 نفر رسید، اما تعداد بیماران بدحال و ترخیصی رشد منفی داشته و 5 بیمار بدحال و 15 ترخصیی داشته‌ایم.

تاکید بر تزریق واکسن کرونا

وی تاکید کرد: توصیه جدی ما این است که تمام افراد بالای 18 سال که شش ماه از آخرین نوبت دریافت واکسن آن‌ها گذشته برای دریافت دوز جدید اقدام کنند و اطلاعات مراکز بهداشت به تفکیک نوع واکسن در سایت معاونت بهداشت دانشگاه در دسترس است و افراد می‌توانند با مراجعه به آن نزدیک‌ترین مرکز برای تزریق واکسن را انتخاب کنند.

مدیرگروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: همچنین توصیه می‌شود افراد ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات درصورت مشاهده علایم کرونا یا آنفولانزا از منزل خارج نشده و قرنطینه باشند تا از انتقال بیماری جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز