خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

کهگیلویه و بویراحمد گرفتار موج جدید اُمیکرون می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۸۷۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به همه‌گیری موج هشم کرونا در سراسر کشور، اظهار داشت: استان کهگیلویه وبویراحمد به تبع دیگر استان‌های کشور گرفتار موج جدید اُمیکرون می‌شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "محمد غلام نژاد" با تاکید بر آمادگی همه مراکز بهداشتی و درمانی برای مقابله با این موج، خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و جلوگیری از تجمعات نقش مهمی در کاهش ابتلا خواهد داشت.

وی گفت: به همه مراکز بهداشتی و درمانی و بخصوص بیمارستان‌های استان برای تأمین دارو‌های مورد نیاز، بستری و اکسیژن تراپی، دستورات لازم نیز ابلاغ شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، تزریق دُز یادآور واکسن کرونا برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس را بسیار مهم دانست و یادآور شد: این ویروس با هر جهش، تطابق بیشتری با محیط دارد و سرعت انتشار آن نیز بسیار زیاد است.

غلام نژاد افزود: با توجه به رفتار متفاوت این ویروس در هر جهش، آمادگی همه جانبه برای مقابله با جهش جدید ویروس کرونا در همه مناطق استان ضروری است.

بگفته وی، با توجه به سرعت بالای انتشار این ویروس کُشنده در مراکز علمی بخصوص مدارس، دانشگاه‌ها و مهدکودک‌ها باید تدابیر لازم از سوی مسئولان هنگام شروع همه‌گیری برای جلوگیری از انتشار بیماری بکار گرفته شود.

غلام نژاد بر آگاه‌سازی مردم، تشویق آنان به تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی رسانه‌های استان  تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز