خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خبر داد ؛

معدوم سازی 8 هکتار "سبزی‌کاری آلوده" در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۰۴۷

 رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از معدوم سازی هشت هکتار سبزی کاری آلوده در کرمانشاه طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، محمدرضا نادری با اشاره به معضل سبزی های آلوده در سطح شهرستان کرمانشاه گفت: متاسفانه برخی روستاهای حاشیه رودخانه قره سو، از آب این رودخانه که آغشته به فاضلاب است برای آبیاری سبزی کاری‌های خود استفاده می‌کنند.

وی افزود: در گذشته این سبزی‌کاری های آلوده وسعت بسیاری داشت و گاهی تا 90 هکتار هم می رسید، اما طی این سالها با برخوردهای صورت گرفته بسیار کم شده است.

نادری گفت: امسال وسعت این سبزی کاری‌ها به حدود هفت تا هشت هکتار رسیده که تمامی آنها معدوم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار برخوردهای قهری و معدوم سازی این سبزی کاری‌ها و دستگیری افراد متخلف، آگاه سازی اهالی روستاهای اطراف حاشیه قره سو نسبت به خطرات استفاده از فاضلاب برای آبیاری سبزی کاری‌ها در کاهش این معضل بی تاثیر نبوده است.

نادری در ادامه رفع کامل مشکل سبزی کاری‌های آلوده را منوط به تصفیه کامل آب فاضلاب شهر دانست و افزود: متاسفانه تنها یک سوم فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه می شود و مابقی آن به قره سو می‌ریزد.

این مسئول تصریح کرد: اگر تمام فاضلاب شهر تصفیه شده و رودخانه قره سو از فاضلاب پاک شود، می‌توان از آب آن برای کشاورزی و کشت سبزیجات استفاده کرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه تمام سبزی کاری‌ها رصد شده و در صورت آبیاری با فاضلاب معدوم می‌شوند، گفت: مردم اطمینان داشته باشند که هیچ سبزی آلوده‌ای سر سفره آنها نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه مصرف سبزی آلوده موجب بیماری های گوارشی و اسهال و... می‌شود، گفت: خوشبختانه افرادی که علائمی از بیماریهای ناشی از مصرف سبزی آلوده داشته باشند، نداشته‌ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز