خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

حل مشکل نیروگاه شهید رجایی نیازمند اقدام در سطح ملی است/ تلاش برای کاهش آلاینده‌ها با استفاده از ظرفیت‌های داخلی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۸۱۲

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک گفت: آلایندگی نیروگاه دارای ابعاد ملی است و صرفا در حوزه استان قابل حل شدن نیست، با وجود این مسئولان نیروگاه با استفاده از ظرفیت دانش بنیان‌ها در حال بررسی مواردی هستند که بتواند میزان خروجی گوگرد و آلاینده‌ها را کاهش دهد.

امید رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به استفاده از سوخت مازوت توسط صنایع گفت: در فصل سرد سال با توجه به اینکه نیاز بخش خانگی در اولویت قرار دارد، بخشی از صنایع مجبور می‌شوند به جای گاز از سایر سوخت‌ها استفاده کنند که نیروگاه هم ازجمله آن‌ها است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک ادامه داد: خارج شدن بخش‌هایی از نیروگاه از مدار تولید در راستای تعمیرات دوره‌ای به کاهش مازوت سوزی کمک کرده و نظارت‌های لازم در حوزه محیط زیست هم صورت می‌گیرد، البته در دیسپچینگ ملی هم پیشنهاد می‌شود که در روزهایی که ثبات جوی داریم در اختصاص نوع سوخت شرایط آلاینده‌ها را در نظر بگیرند.

وی بیان کرد: برای حل مشکل آلایندگی نیروگاه استفاده از فیلترها مطرح است که البته تهیه آن‌ها از خارج از کشور هزینه‌های زیادی را به همراه دارد و در داخل با دانش بنیان‌ها جلساتی برگزار شده تا راهکارهایی برای حذف گوگرد خروجی پیگیری شود.

این مسئول ادامه داد: مطالعاتی درحال انجام است که اجرایی شدن آن به تحقیق بیشتر نیاز دارد تا بتوانند ابتدا در مدل کوچک‌تر و آزمایشی به جواب رسیده و بعد در تمام نیروگاه از آن استفاده شود.

وی تاکید کرد: موضوع نیروگاه شهید رجایی موضوعی ساده نیست و دارای ابعاد ملی است، اما باید این را هم مد نظر داشت که خود اعضای نیروگاه هم به استفاده از مازوت راضی نیستند؛ زیرا ممکن است در تجهیزات تاثیر منفی داشته باشد، ضمن اینکه پایش مستمر از سمت محیط زیست هم انجام می‌شود و اقداماتی مانند تعمیر و نگهداری مستمر در ارتقای کارایی موثر است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز