خبرگزاری کار ایران

در سال جاری؛

هفت طرح سرمایه‌گذاری خارجی در استان قزوین جذب شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۴۵۱

معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی استان قزوین درباره میزان سرمایه‌گذاری خارجی گفت: در سال جاری هفت طرح جدید خارجی در استان جذب شده که میزان سرمایه‌گذاری آن 11 میلیون و 825 هزار دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فهمیه لزگی با اشاره به وضعیت اقتصادی استان گفت: رشد اقتصادی استان در سال گذشته 2.3 و نرخ تورم استان هم در 12 ماهه منتهی به آبان 47.5 درصد است و بیشترین افزیاش قیمت‌ها هم در خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها بود.

معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی استان قزوین ادامه داد: متوسط نرخ بیکاری استان  در سال گذشته 7.2 درصد بوده که در بهار سال جاری به 8.2 و در تابستان هم به 7.6 درصد رسید.

وی عنوان کرد: در اعتبارات هزینه‌ای استان 41.5 درصد رشد داشتیم و 99 درصد آن محقق شده است.

این مسئول ادامه داد: تولید ناخالص داخلی استان به قیمت بازار در سال گذشته 763 هزار میلیارد ریال بوده که در سال 1401 به یک میلیون و 372 هزار میلیار ریال رسیده است و 59 درصد رشد داشته‌ایم.

وی بیان کرد: میزان واردات با رشد 19 درصدی به 584 میلیون دلار رسیده و میزان صادرات هم با رشد 28 درصدی به 451 میلیون دلار رسید.

لزگی اظهار کرد: استان قزوین در سال گذشته در میزان سرمایه وارده با جذب 100 میلون دلار رتبه یک شکور  را به دست آورد که این میزان در سال جاری تا پایان آذر ماه به 9 میلون و 194 هزار دلار رسیده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز