خبرگزاری کار ایران

درگفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

وضعیت تله کابین گرگان تا یک ماه آینده مشخص می شود/ قطعه دوم کمربندی گرگان ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۵۰۰

شهردار گرگان گفت: پیگیر راه اندازی تله کابین گرگان با نمایندگان مجلس و استاندار هستیم و تا یک ماه آینده وضعیت تله کابین گرگان مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گرگان، گرگان با باجمعیت بیش از ۴۰۰ هزار نفر به تنهایی بالغ بر بیش از ۳۵ درصد جمعیت شهری استان تشکیل داده است. قومیت های مختلفی مانند ترک ها، شاهرودی ها، سیستانی ها، بلوچ ها، قزاق ها، ترکمن ها و... در این شهر سکونت دارند.

جاذبه های توریستی و اماکن تاریخی نظیر نهارخوران و مسجد جامع،وجود کمپینگ های گردشگری النگدره و قرق،وجود فضای نمایشگاه دائمی برای ارایه محصولات تولیدی و.... در شهرگرگان وجود دارد.

درشهر گرگان جنگل هایی مثل النگدره، ناهارخوران و هزارپیچ  وجود دارد که درحال حاضر امکانات زیادی برای گردشگرانی که از سراسر کشور به اینجا سفر می کنند وجود ندارد. مسئولین شهری و استانی هر چه زودتر برای امکانات رفاهی مردم و مسافرین اقداماتی باید انجام دهند.

گرگان می تواند یکی از قطب های مهم گردشگری کشور تبدیل شود که باید زیرساخت هایی برای رونق صنعت توریسم فراهم شود وتوسعه گرگان نیازمند حضور سرمایه گذاران است. قالی، قالیچه، پشتی، چادر شب بافی، جاجیم باقی، سوزن دوزی، سفالگری، گلیم بافی، نمد بافی، معرق، نقاشی مینیاتور و....از صنایع دستی این شهر است.

کمبود فضای سبز، رفع مشکل خانه های بافت فرسوده،افزایش خودروهای حمل و نقل عمومی ،ترافیک شهر گرگان و.... از مهمترین  چالش های این شهر است ودرحال حاضر  پروژه های خرد و کلان نیمه تمام بسیاری وجود دارد که مردم از شهرداری و شورای شهر انتظار دارند که پروژه های نیمه تمام را با برنامه ریزی به سرانجام برسانند.

سید محمدرضا سیدالنگی در گفت و گو با ایلنای گلستان اظهارکرد: درحال حاضر ۹۰ درصد قطعه اول کمربندی گرگان پیشرفت فیزیکی و قابلیت بهره برداری دارد و با افتتاح قطعه اول ترافیک کمتر خواهد شد.

شهردار گرگان ادامه داد: برای تکمیل قطعه دوم کمربندی که ۱۲ و نیم کیلومتر است ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و برای تامین این اعتبار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیر هستیم.

سیدالنگی تصریح کرد: با ایجاد کمربندی گرگان ترمینال مینی بوس و اتوبوس جابه جایی می شود که در حال مطالعات این طرح هستیم و در این مورد زمین هایی به ما پیشنهاد شده و به زودی تصمیم گیری می کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع تله کابین گرگان تا یک ماه آینده مشخص خواهد شد، تصریح کرد: ایجاد تله کابین گرگان خواسته مردم است که باید رعایت الزامات زیست محیطی ایجاد شود و باید تلاش کنیم گرگان مقصد گردشگری گلستان شود.

شهردار گرگان بیان کرد: با همکاری اداره کل منابع طبیعی گلستان پارک های جنگلی النگدره و ناهارخوران با وسعتی بالغ بر ۵۰۰ هکتار به شهرداری گرگان به مدت ۱۵ سال واگذار شد.

وی اضافه کرد: پارک جنگلی النگدره و پارک ناهارخوران کتابچه طرح جامع دارد که به تأیید سازمان ملی جنگل‌ها نیز رسیده است و  ایجاد فضایی برای تفریحگاه و گردشگری در آن دیده شده است که پیش‌بینی می‌شود این پروژه در بازه زمانی ۱۵ ساله اجرایی می شود.

وی افزود: نصب تله‌کابین منع قانونی ندارد و در سفر رئیس‌جمهور به استان درسال گذشته موضوع نصب تله‌کابین مطرح شد که این طرح ارزیابی زیست‌محیطی نیاز ندارد اما با توجه به اهمیت محیط زیست شهر باید با کمترین خسارت و در بازه زمانی کوتاه انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: درحال حاضر منابع مالی شهرداری گرگان برای اجرای پروژه‌های گردشگری پارک جنگلی النگدره و ناهار خوران کافی نیست و به باید به سراغ سرمایه‌گذار بخش خصوصی برویم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز