خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور:

۱۰۰ درصد جامعه تحت پوشش بیمه درمان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۲۰۵

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: در بحث درمان امروز ۱۰۰ درصد جامعه تحت پوشش بیمه درمان هستند.

به گزارش ایلنا مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور در مراسم افتتاح درمانگاه بهار گفت: تامین اجتماعی با بیش از ۵۰ درصد جامعه ارتباط مستقیم دارد و ۵۳ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، یکی از خدمات ما به مردم خدمات درمانی است.

میرهاشم موسوی اظهارداشت: امروز ۷۳ درصد جامعه ما تحت پوشش بیمه های اجتماعی هستند قبل از انقلاب ۲۰ درصد تحت پوشش بیمه های اجتماعی  بودند و این به برکت جمهوری اسلامی است که کمتر گفته می شود.

موسوی افزود: بیمه‌های اجتماعی خدمات مهم و ارزشمندی به جامعه ارائه می‌دهند و در زمینه امنیت و انسجام اجتماعی و سرمایه اجتماعی نقش کلیدی دارند و براساس اصل ۲۹ قانون اساسی، ما باید پوشش بیمه‌های اجتماعی را برای تمامی مردم و آحاد جامعه فراهم کنیم و توسعه بیمه اجتماعی باید تداوم داشته باشد. انتظار ما از مسئولان محترم استانی این است که به ما برای توسعه پوشش بیمه‌های اجتماعی کمک کنند. در این استان در برخی شهرستان‌ها، ضریب نفوذ بیمه‌های اجتماعی پایین‌تر از متوسط کشوری است که جا دارد در این زمینه تلاش مضاعف صورت گیرد و شرایطی فراهم کنیم که ۳۰ درصد جمعیت کشور که از بیمه‌های اجتماعی محروم مانده‌اند، بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

 وی ادامه داد: در بحث درمان امروز ۱۰۰ درصد جامعه تحت پوشش بیمه درمان هستند، در طرح دارویاب بیش از ۳۹۰ قلم دارو به بیمه ها اضافه شده ، در همین چند وقت گذشته بعد از دولت بیماری های خاص را تحت پوشش کامل بیمه ای قرار دادیم، اقلام داروها و خدمات به بیمه ها اضافه شد، صد درصد خدمات ناباروری تحت پوشش خدمات بیمه ای است، اما قبل از انقلاب فقط ۲۰ مرکز خدمات داشتیم، اینها مواردی است که در جمهوری اسلامی رخ داده و کمتر به آن پرداخته می شود.

 موسوی کیفیت این درمانگاه را با درمانگاه تهران یکسان دانست و گفت: ما بروزترین تجهیزات را به درمانگاه ها اختصاص می دهیم و در خدمات برایمان بالا شهر تهران با دورافتاده ترین شهر کشور تفاوتی ندارد.

موسوی خاطرنشان کرد: امروز در دورترین نقطه کشور درمانگاه تامین اجتماعی داریم و همه درمانگاه‌های کشور نیز در یک کیفیت ساخته می‌شود و به‌روزترین تجهیزات در اختیار قرار گرفته است.

 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: قبل از انقلاب حدود ۲۰ درصد جمعیت ۳۰ میلیونی بیمه بودند اما امروز حجم عظیمی از جامعه بیمه شدند و این یعنی چتر عدالت و عدد قابل توجهی است.

موسوی به تصویب توسعه فاز دوم دامداری شهر رزن در این سفر اشاره کرد و گفت: در ۶ ماه آینده بیش از یک‌هزار راس دام وارد این دامداری می‌شود تا فاز دوم افتتاح شود و در مجموع امیدواریم رضایت مردم را در ارائه این خدمات کسب کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین گفت: از اهداکنندگان زمین درمانگاه تأمین‌اجتماعی کبودرآهنگ که شرایط خدمت‌رسانی به مردم را فراهم کردند، تشکر می‌کنیم و از خیرین عزیز دعوت می‌کنیم که برای توسعه خدمات درمانی به سازمان تأمین‌اجتماعی کمک کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز