خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل کارخانه رینگ اسپورت نی‌ریز مطرح کرد؛

هیچ جای دنیا ۲۳ درصد حق کارگر را بیمه نمی‌گیرد/ دولت به جای گرفتن مالیات پول‌ ها را به سمت صنعت سوق دهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۱۸۲

مدیرعامل کارخانه رینگ اسپورت نی‌ریز با اشاره به اینکه بزرگترین کارخانه تولید رینگ اسپورت آلومینیومی خاورمیانه در نی ریز است ، گفت: دستگاه‌های خود را از کشورهای خارجی وارد کردیم و در مسیر فعالیت‌های خود حتی یک ریال هم از دولت کمک نگرفتیم.

به گزارش ایلنا، محمدحسین مربی  در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در این کارخانه اشتغالزایی برای ۵۰۰ نفر وجود دارد که همه آن‌ها بیمه شده‌اند، افزود: این کارخانه گواهی ایزو تی اس ارائه می دهد که یعنی باید کار همراه با آموزش مستمر آخرین فناوری‌های روز د باشد، لذا ۲ هزار نفر را آموزش داده ایم که برخی از آنان جذب سایر کارخانجات شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه رینگ اسپورت نی‌ریز تنها کارخانه‌ای است که حتی یک ریال هم از بانکی وام نگرفته است و هیچ بدهی به سازمان، نهاد یا افرادی ندارد.

مربی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های غلط کشور را پایین آوردن ارزش ریال است ، گفت: در کشورمان مالیات بر درآمد تعریف نشده است و تنها از تولیدکنندگان مالیات اخذ می‌شود در صورتی که در سایر مشاغل و اصناف که حتی درآمدهای بسیار بالاتری از تولیدکنندگان دارد مالیاتی بر درآمد آن‌ها تعیین نشده است.

مدیرعامل کارخانه رینگ اسپورت نی‌ریز با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده به یک بلای جان تولیدکننده و یک درآمد برای اصناف تبدیل شده است، افزود: دولت برای از بین بردن نارضایتی در کشور باید ایجاد شغل کند و برای این کار باید شغل را شناخت و سرمایه‌گذاری کرد.

مربی با تأکید بر اینکه برای رونق تولید باید پول‌هایی که در بانک‌ها قرار می‌دهند در بورس قرار داد تا سرمایه اولیه و در گردش برای شرکت‌های تولیدی شود و بورس جان بگیرد که البته برای این کار هم باید نظام منسجمی بر بورس حاکم باشد، گفت: این‌ها سیاست‌هایی است که باید اجرا شود.

وی با بیان اینکه برای اینکه سرمایه‌های کشور وارد تولید شود، باید خرید و فروش دلار حذف شود، افزود: بالا بردن میزان نقدینگی یعنی از جیب مردم زدن و این کاری است که انجام می‌شود.

مدیرعامل کارخانه رینگ اسپورت نی‌ریز با طرح این مضوع که دولت به جای اینکه مالیات بردرآمد و شفافیت مالی ایجاد کند باید پول‌های مردم را به بورس و صنعت سوق دهند، تصریح کرد: کاری که امروز در بورس انجام می گیرد به گونه ای است که همه از آن بری شدند.

هیچ جای دنیا  ۲۳ درصد حق کارگر را بیمه نمی‌گیرد/  دولت به جای گرفتن مالیات  پول‌ ها را به سمت صنعت سوق دهد

مربی با اشاره به فلسفه تولید این کارخانه نی ریزگفت: در سال ۱۳۸۰ بعد از خشکسالی، در قسمتی از منطقه خشک نی‌ریز این کارخانه را احداث کردیم تا به محیط زیست هم آسیبی وارد نشود و همچنین به سراغ صنعتی رفتیم که کمتر در آن کار شده است.

مدیرعامل کارخانه رینگ اسپورت نی‌ریز با بیان اینکه هر خودرویی نیاز به چرخ و رینگ دارد اما رینگ آلومینیومی مصرف سوخت ماشین را کمتر کرده و آن را کاملاً متعادل می‎کند، گفت: اکنون بیش از ۷۰ درصد خودروهای دنیا از رینگ آلومینیومی استفاده می‌کنند و در ایران هم با شرکت‌های خودروسازی قرارداد داریم که استقبال خوبی از این نوع رینگ‌ها دارند.

وی با تصریح اینکه این صنعت هم گستردگی خوبی در ایران و کشورهای دیگر داشته و هم صد در صد در آن بازیافت وجود دارد و حتی یک درصد هم ضایعات ندارد، گفت:وزارت صمت و مدیرکل صمت استان فارس همکاری خوبی با ما داشته‌اند.

مدیرعامل کارخانه رینگ اسپورت نی‌ریز با تأکید بر اینکه حقوق کارگران کارخانه را به موقع پرداخت می‌کنیم و حتی یک روز معوقه نه در پرداخت حقوق نه در پرداخت بیمه کارگران داریم، گفت: این خوش‌حسابی ما هم در پرداخت حق‌الزحمه نیروها هم پرداخت تعرفه‌های خدمات مختلف اعم از بیمه، مالیات، برق، آب و گاز در کشور زبانزد است و در هیچ عرصه‌ای بدهکار نیستیم.

وی شرط ورود به این کارخانه را سالم بودن نیروها عنوان کرد و گفت: رابطه بسیار خوبی با نیروهای خود در این کارخانه داریم و خود را پدر و فرزند می‌دانیم.

مربی بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان تأکید کرد و افزود: در کشور ما ۲۳ درصد حق کارگر را بیمه می‌گیرد که در هیچ جای دنیا چنین نیست؛ برای من تولیدکننده که در منطقه محروم اشتغالزایی انجام داده‌ام هم تسهیلات و امتیازاتی در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز