خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تعلل نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۳۵۱

استاندار کردستان گفت: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تعلل نکنند، چرا که این تسهیلات موجب رونق تولید می‌شود.

به گزارش ایلنا، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه پیگیری مطالبات تقدیمی و درخواست‌های مردمی به رئیس جمهور با اشاره به گله مندی شهروندان در تعلل بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات بانکی و اشتغالزایی گفت: از هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوبات سفر رئیس جمهور به استان تنها ۵۷۰ میلیارد تومان پرداخت شده که قابل قبول نیست.

زارعی کوشا با بیان اینکه بیشترین نارضایتی مربوط به صندوق کار آفرینی امید است، گفت: سهم این صندوق ۶ هزار نفر است که هر چه سریعتر باید نسبت به تعیین تکلیف و پرداخت تسهیلات به آن‌ها اقدام شود.

استاندار کردستان همچنین تأکید کرد کسانی که به هر دلیل تا پنجم دی ماه برای دریافت تسهیلات درخواستی مصوبه سفر رئیس جمهور به بانک‌های عامل مراجعه نکنند و یا انصراف دهند، افراد دیگر جایگزین آن‌ها خواهند شد.

بهمنی مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری کردستان هم با اشاره به اینکه در مجموع سفر اول و دوم رئیس جمهور به استان ۱۳۰ هزار درخواست مردمی تقدیم شده، گفت: ۷۰ درصد از نامه‌های ارسالی برای پرداخت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده که هنوز بخش زیادی از آن تعیین تکلیف نشده است.

حسینی مدیر حوزه سرمایه گذاری استانداری کردستان هم با اشاره به اینکه ۲۳ طرح اقتصادی به بانک‌های عامل معرفی شده، گفت: برخی از معرفی نامه‌های مردمی به بانک‌هایی ارجاع شده که عملا آن‌ها اطلاعی از این تسهیلات ندارند.

گل محمدی مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به ۶ هزار نفر برای اشتغالزایی، نیازمند ۶۳۰ میلیارد تومان اعتبار است، گفت:  ما چنین اعتباری نداریم.

طوسی مدیر کل کمیته امداد کردستان هم گفت: تاکنون ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۷ هزار و ۵۰۰ درخواست مردمی پرداخت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز