خبرگزاری کار ایران

یک متخصص طب سالمندی:

حفظ عزت و احترام و توجه به کیفیت زندگی دوران سالمندی بسیار اهمیت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۴۴۲

یک متخصص طب سالمندی در همایش آموزشی بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان کرج بر اهمیت حفظ عزت و احترام و توجه به کیفیت زندگی دوران سالمندی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از البرز، رضا پاکروان متخصص طب سالمندان داخلی در همایش آموزشی ارتقای سطح سواد سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان البرز که بعد از ظهر روز چهارشنبه ۲۳ آذر ماه در محل کانون‌ کارگران بازنشسته و مستمری بگیر شهرستان کرج برگزار شد بر لزوم حفظ عزت و احترام و توجه به کیفیت زندگی دوران سالمندی تاکید کرد. 

این متخصص طب سالمندان داخلی اظهار داشت: دوران سالمندی یک روند تکاملی در سیر زندگی انسان هاست و علیرغم وجود تجربیات بسیار خوب و گرانبها، دورانی است که شرایط خاص خود را داشته و با توجه به کاهش توانایی و عملکرد بدن نیاز به مراقبت و توجه جدی دارد. 

این متخصص طب سالمندی در همایش آموزشی بازنشستگان و مستمری بگیران گفت: تمام تلاش ما بر این است که نسبت به شناسایی و معرفی بیماری های دوران سالمندی بپردازیم و در ادامه با ارائه راهنمایی های لازم بتوانیم از بسیاری از بیماری های دوران سالمندی پیشگیری کنیم.

وی افزود در دوران سالمندی بسیاری از اعضای بدن با کاهش عملکرد و با تغییراتی روبرو می شوند که می توانیم با انجام پیشگیری ها و اقدامات لازم در راستای تحقق شعار سالمند سالم قدم برداریم. 

پاکروان در ادامه این همایش آموزشی نسبت به عملکرد هر یک از اعضا و قسمت های مختلف بدن در دوران سالمندی اشاره کرد. 

وی در بخشی از صحبت های خود به عملکرد مغز در دوران سالمندی و حافظه کوتاه مدت و بلند مدت و بیماری های شایع این بخش از بدن انسان در دوران سالمندی اشاره و لزوم آموزش و اجرای مهارت های خاص از جمله نقاشی، خطاطی، حل جدول، پیاده روی مستمر و در مسیر های مختلف و ... را به منظور فعال نگه داشتن مغز و پیشگیری از آلزایمر، تاثیر گذار عنوان کرد. 

پاکروان در ادامه به برخی از بیماری هایی که ممکن است در دوران سالمندی اتفاق بیفتد اشاره و کاهش شنوایی دوران سالمندی، عملکرد چشم و بینایی و بیماری های چشمی و راههای مقابله با آن، کاهش حرکات روده و در نتیجه آن ایجاد یبوست، افت عملکرد کلیه ها ، ضخیم شدن دیواره پروستات، آرتروز و عملکرد مفاصل و مهره ها، کاهش حجم عضلات و جایگزینی چربی به جای عضلات، بوجود آمدن فشار خون در نتیجه سفتی عروق و رسوب کلسترول و تنگ شدن عروق و همچنین بیماری دیابت اشاره و به تشریح شکیل گیری هر کدام از این موارد و راههای پیشگیری و درمان آنها اشاره کرد. 

وی انجام روزانه و مرتب ورزش و پیاده روی، نوشیدن آب به مقدار کافی و لازم و استفاده از مواد غذایی مناسب را در دوران سالمندی بسیار مهم توصیف کرد.

این همایش های آموزشی ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران به صورت هفتگی و در روزهای چهارشنبه با همکاری مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز و کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر شهرستان کرج و با بهره گیری و آموزش متخصص طب سالمندان داخلی و برای حدود ۸۰ نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز