خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

ساماندهی تردد اتباع افغانستان باید از داخل خاک این کشور آغاز شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۲۲۳

استاندار خراسان رضوی گفت: مدیریت و ساماندهی ورود اتباع افغانستانی به استان بسیار مهم است و ابتدا باید با همکاری حاکمان افغانستان و در داخل خاک این کشور آغاز شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، یعقوبعلی نظری در نشست ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی افزود: توافقات مرزی و تفاهمنامه‌ها در خصوص تبادلات اقتصادی با افغانستان و حکام محلی به خصوص والی هرات می‌تواند در حوزه ورود اتباع خارجی گره گشا باشد.

وی بر لزوم انسداد و کنترل مرزها تاکید کرد و گفت: باید ظرفیت نگهداری اتباع غیرمجاز در مرز افزایش یابد، اگر اقدامات مربوط به انسداد مرز پیگیری نشود، زحمات در سایر حوزه ها پیرامون ساماندهی ورود اتباع کم اثر خواهد شد.

نظری استان خراسان رضوی را دروازه ورود اتباع افغانستان عنوان کرد و افزود: لازم است تصمیم های محلی استانی در خصوص مهاجران و تردد اتباع خارجی در این استان در سطح ملی مورد تایید قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در چارچوب سیاستهای کلی نظام، موضوع اقدامات حمایتی ایران از اتباع افغانستان پیگیری شده و تداوم می‌یابد.

نظری افزود: برای اجرای راهبرد ساماندهی مرزها، برخی اقدامات باید ابتدا در داخل افغانستان و سپس بخشی در مرز و بخشی دیگر نیز در داخل کشور انجام گیرد. ایجاد نقص در هر بخش درون افغانستان، تبعات و مشکلات در مرز یا داخل کشور را در بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز