خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی کار این کارخانه خبر داد:

رسیدگی به اعتراض کارگران تراکتورسازی در شورای تأمین

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۳۳

چکیده: ۱۵۰ کارگر ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز هفته گذشته در اعتراض به پرداخت نشدن مزدشان در ماه‌‌های تیر، مرداد، شهریور، مهر، آبان و آذر ماه در مقابل استانداری تجمع کردند. / جلسه این هفته شورای تامین به بررسی مشکلات کارگران ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز اختصاص دارد.

کارگران ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز منتظر تصمیم شورای تامین استان در خصوص پرداخت معوقات شان هستند.

یکی از اعضای شورای اسلامی کار این کارخانه در این باره به ایلنا گفت: ۱۵۰ کارگر ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز روز چهارشنبه هفته گذشته(۲۷ آذر ماه) در اعتراض به پرداخت نشدن مزدشان در ماه‌‌های تیر، مرداد، شهریور، مهر، آبان و آذر ماه در مقابل استانداری تجمع کردند.

این کارگر که نخواست نامش فاش شود تصریح کرد: مسولان استانداری پس از برگزاری این تجمع اعتراضی قول دادند جلسه این هفته شورای تامین را به بررسی مشکلات کارگران ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز اختصاص دهند.

گفتنی است معوقات کارگران ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز فقط به تعویق پرداخت حقوق ۶ ماه گذشته محدود نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی کار این کارخانه پیش‌تر به ایلنا گفته بود: سابقه بیمه کارگران بدلیل بدهی ۳ میلیارد تومانی کارفرما به سازمان تامین اجتماعی از خرداد ماه سال جاری در سیستم این صندوق بیمه گر درج نشده است. همچنین نزدیک به ۳۰ کارگری که تحت پوشش صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز قرار دارند‬ بدلیل بدهی ۳۰۰ میلیون تومانی کارفرما، خدماتی دریافت نمی‌کنند.

وی تصریح کرده بود: کارخانه در سال ۹۲ فقط ۳۳ دستگاه تولید داشته که به معنای بهره گیری از ۳ درصد ظرفیت است و به عبارتی، کارگران فقط در محیط کار حضور دارند اما کاری انجام نمی‌دهند.

این نماینده کارگری با انتقاد از عدم تعیین هیات مدیره و به تبع مدیر عامل کارخانه از سوی کارفرما(شرکت سرمایه گذاری ملت)، بیان کرده بود: حدود ۱۵ کارگری که بازنشسته شده‌اند هنوز سنواتشان را دریافت نکرده‌اند و کارگرانی را هم که در شرف بازنشستگی قرار دارند بدلیل کمبود منابع مالی بازنشسته نمی‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز