خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران:

۱۲ هزار معدن فعال و تعطیل شده در کشور وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۱۳۷

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: در حال حاضر در کشور، تعداد ۱۲ هزار معدن وجود دارد و از این تعداد، هفت هزار فعال و پنج هزار نیز تعطیل هستند.

به گزارش ایلنا، رضا بستامی در چهارمین نشست خانه ملی گفت‌وگوی آزاد دانشگاه لرستان با بیان اینکه شور ایران در حال حاضر ۸۱ نوع ماده معدنی دارد و دارای ۴۰ میلیارد تُن ذخیره ثبت‌شده است، اظهار کرد: از مجموع ۸۱ ماده معدنی موجود در کشور، لرستان دارای ۱۷ نوع ماده معدنی است.

وی با بیان اینکه ایران، یک کشور معدنی و دارای ذخایر بسیار بالای معدنی است، افزود: تعداد ۸۰ هزار واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد، ۱۷ هزار از نوع صنایع معدنی هستند که مهم‌ترین صنایع ایران محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: مهم‌ترین صنایع ایران از نوع معدنی و پُرسودترین صنایع کشور، صنایع فولاد هستند.

بستامی، درباره معناشناسی معدن، عنوان کرد: معدن یعنی فلز؛ همچون آهن، مس، سرب، روی، طلا و …؛ زیرا این‌ها دارای ارزش افزوده و زنجیره‌ی تولید بالایی هستند.

وی با بیان اینکه لرستان دارای ۲۳۶ معدن است و از این تعداد، بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ معدن این استان، فعال هستند، اظهار داشت: لرستان چندان یک استانی معدنی نیست اما از نظر شاخص سنگ تزئینی، این استان در فهرست سه استان برتر کشور قرار دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران سهم لرستان از تعداد صنایع معدنی را، عدد ۷۵۰ دانست که تعداد ۵۰۰ نوع آن، کارخانه سنگ هستند، خاطر نشان کرد: باید استان لرستان، نمایشگاه تخصصی سنگ، برپا کند و معدن‌کاران لرستان، حضور قوی در این نمایشگاه داشته باشند.

بستامی درباره چرایی مشکلات صنعت سنگ کشور، عمده‌ترین علت را ضعف تجارت و بازرگانی دانست؛ به این معنی که ما نمی‌دانیم چگونه در این حوزه، صادرات مطلوب داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز