خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت گاز گیلان خبر داد؛

افزایش ۱۶ درصدی مصرف گاز در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۷۷۵

مدیر عامل شرکت گاز گیلان گفت: مصرف گاز در گیلان از ابتدای آذر تاکنون حدود ۱۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از رشت، عیسی جمال نیکویی گفت: در این چند روز اخیر به دلیل سرمای هوا روزانه ۲۴ تا ۲۶ میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شده که بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب آن مربوط به مصرف بخش خانگی است.

جمال نیکویی با اشاره به افزایش ۱۶ درصدی مصرف گاز در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال، افزود: این افزایش مصرف باعث شده تا گاز مصرفی نیروگاه، کارخانه‌های سیمان و فولاد را به صفر کاهش دهیم و آن‌ها را به سمت مصرف سوخت‌های جایگزین سوق دهیم که این کار متاسفانه موجب افزایش آلایندگی می‌شود.

وی استاندارد دمای آسایش در خانه را ۲۱ درجه عنوان کرد و گفت: این دما در خانه‌های گیلان، در حال حاضر ۲۵ درجه است.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار گیلانی مشترک گاز هستند، افزود: بر اساس آمار‌ها کاهش یک درجه‌ای دما می‌تواند باعث صرفه جویی ۵ تا ۶ درصدی انرژی شود.

شهرام مداح حسینی، کارشناس هم درباره راهکار‌های مدیریت مصرف گاز گفت: تنظیم و کنترل شیر‌های ترموستات نصب شده روی پره‌های پکیج بر روی درجه یک در شرایط عادی و درجه دو در شرایط سرما، استفاده از پرده‌های ضخیم مقابل پنجره‌ها و پوشیدن لباس گرم از راهکار‌های مدیریت مصرف انرژی است.

وی نصب پنجره‌های دو جداره را یکی دیگر از راه‌های مدیرت مصرف انرژی عنوان کرد و افزود: استفاده از پنجره‌های دو جداره در مکان‌هایی که پکیج دارند برای جلوگیری از اتلاف انرژی توصیه می‌شود و البته نصب آن در مکان‌هایی که بخاری گازی و شومینه دارند، خطرناک است.

بهینه سازی موتورخانه واحد‌های مسکونی و تجاری با عایق کاری لوله‌ها و کلکتور‌ها، تنظیم مشعل و رسوب گیر هم از دیگر راهکار‌های مدیریت مصرف انرژی است که شرکت ملی گاز ایران همه‌ی هزینه‌های انجام این ۳ کار برای اصلاح مصرف و بهینه سازی موتورخانه‌ها را تقبل کرده است و مشترکان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت این شرکت به آدرس www.nigc.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز