خبرگزاری کار ایران

سومین جشنواره ملی «امیرکبیر» در البرز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۶۸۵

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز از آغاز به کار سومین جشنواره ملی «امیرکبیر» با هدف شناسایی رساله‌ها، پایان‌نامه‌ها و طرح‌های دانشجویی موفق که بر اساس تقاضای کارفرمایان نوشته شده باشند و به مرحله اجرا رسیده باشند، خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، احمدرضا فیروزی با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ملی امیرکبیر در استان البرز، اظهار داشت: شکاف عمیق اهداف و برنامه‌ها و فقدان گفتمان مشترک و موثر بین دانشگاه و صنعت موجب شده با وجود آن که هر دو به تعامل و همکاری اعتقاد دارند اما از ظرفیت‌های یکدیگر بی‌بهره بمانند. جشنواره ملی امیرکبیر با هدف ایجاد پلی ارتباطی، که این شکاف را به هم متصل کند، طراحی شده است و با همین نگاه جهاد دانشگاهی و اتاق بازرگانی با همکاری همه‌ ذینفعان، راهبرد کاربردی کردن و کارفرمایی کردن طرح‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی را با اولویت نیازمحور بودن در راستای بهبود محیط کسب‌وکار در دستور کار قرار داده است.

این مسئول افزود: پس از برگزاری موفق دوره اول و دوم جشنواره، خوشبختانه در حال حاضر ادبیات تقاضامحوری پایان‌نامه‌های دانشجویی در حال نهادینه شدن در مجامع دانشگاهی است و وصول حدود 350 پایان‌نامه و رساله کاربردی کارفرمامحور در دو دوره قبلی نشان از این موضوع دارد.

وی تصریح کرد: استفاده از نتایج رساله‌ها و پایان‌نامه‌های کاربردی در بخش‌های مختلف تولید، خدمات، و کشاورزی از اهداف اصلی جشنواره ملی امیرکبیر است.

فیروزی ادامه داد: طرح‌ها و پایان‌نامه‌های ارسالی به این جشنواره می‌بایست در بازه زمانی یکم مهر ماه سال 1399 لغایت سی‌ام آبان‌ماه 1401 دفاع شده باشند و مهلت ارسال آثار نیز از 10 آذرماه تا 12 دی‌ماه سال جاری است.

وی افزود: فراخوان این جشنواره در سطح دانشگاه‌های سراسر کشور اجرایی می‌شود و اختتامیه آن در بهمن‌ماه سال جاری در کرج برگزار می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز گفت: دومین جشنواره امیرکبیر با هدف جذب رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌های تحقیقات کاربردی و کارفرمایی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها، استادان و نخبگان علمی در محورهای علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم پزشکی و دامپزشکی، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، و هنر برگزار می‌شود.

فیروزی افزود: طرح‌ها و پایان‌نامه‌ها در سه گروه دانشجویان برتر، استادان برتر که راهنمایی پایان‌نامه‌ها را بر عهده داشته‌اند و دانشگاه برتر پذیرش و مورد داوری قرار گرفته و معرفی می‌شوند.

متقاضیان برای شرکت در این جشنواره که با همکاری جهاد دانشگاهی استان البرز، اتاق بازرگانی البرز، بنیاد نخبگان البرز، سازمان انتشارات، و دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی و پژوهشی دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، می ­توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی payanname.alborzjde.ir نسبت به بارگذاری مستندات مورد نیاز برای شرکت در جشنواره اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز