خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

تلاش برای راه اندازی تجارت چمدانی با ترکمنستان تا پایان سال جاری/ مشکل خاصی در مرز گلستان و ترکمنستان وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۵۸۲

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه دراستان گلستان گفت: خوشبختانه مشکل خاصی در مرز گلستان با کشور ترکمنستان وجود ندارد و مرز زمینی و ریلی باز است و تجارت به راحتی انجام می شود.

ذولفقارامیرشاهی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: نمایندگی  وزارت امور خارجه در استان پیگیری های مکرر و جدی انجام داد تا مرز زمینی و ریلی اینچه برون باز شد و هم اکنون صادرات به ترکمنستان و آسیا میانه به راحتی انجام و روند صادرات کالا روبه افزایش است.

وی ادامه داد: مشکل خاصی در مرز گلستان با کشور ترکمنستان وجود ندارد و در تلاش هستیم که تجارت چمدانی راه اندازی شود و امیدواریم تا پایان سالجاری انجام بگیرد و با این اقدام نوار مرزی استان رونق خواهد گرفت.

وی گفت: تعداد قابل ملاحظه ای از شهروندان قزاق تبار در استان گلستان حضور دارند و مشترکات زیادی برای ارتقاء روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و تجاری میان ایران و قزاقستان وجود دارد. 

وی افزود: در حاضر از فرودگاه بین المللی گرگان ۲ پرواز به اکتائو در قزاقستان و نجف در عراق انجام می شود و پرواز گرگان به استانبول و عشق آباد در دستور کار ما قرار دارد.

امیرشاهی بیان کرد: منطقه آزاد اینچه برون درحال شکل گیری است و باید هر چه زودتر زیرساخت‌های آن انجام شود و اگر منطقه آزاد شکل بگیرد معافیت‌های خوبی برای مناطق آزاد در نظر گرفته می شود که می‌تواند زمینه جذب سرمایه‌گذاران خارجی را هم فراهم کند.

وی تصریح کرد: درحال حاضر تحت تحریم‌های ظالمانه  کشورهای غربی قرار داریم و منطقه آزاد تجاری اینچه برون  فرصت خوبی برای کم‌ اثر کردن تحریم‌ها و توسعه بیشتر استان می‌تواند نقش ایفا کند و همچنین منطقه آزاد اینچه برون عامل توسعه تجارت با آسیای میانه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز