خبرگزاری کار ایران

نماینده قزوین در مجلس:

ضعف زیتون طارم، ناشناخته بودن و نداشتن برند است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۴۶۱

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با بیان اینکه کسی در کشورمان نمی داند که عمده زیتون کشور مربوط به قزوین است، گفت: ناشناخته بودن و نداشتن برند یکی از ضعف‌های مهم زیتون طارم سفلی قزوین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، لطف الله سیاهکالی روز یکشنبه در نخستین جشنواره زیتون طارم سفلی و آیین شکرگذاری این محصول، اظهار داشت: صندوق ملی زیتون به زودی در بخش طارم سفلی تشکیل می شود که انجام آن اتفاق بزرگ، مهم و مبارکی است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خرید حمایتی زیتون از باغداران، گفت: اگرچه نرخ میزان خرید پایین است اما اساس کار اقدام خوبی است و باید شاهد توسعه آن باشیم.

به گفته سیاهکلی، بخش طارم سفلی از حیث اقلیمی و نیروی انسانی منحصر به فرد بوده و دارای مردمانی سخت کوش و اخلاق مدار است.

وی با اشاره به مشکلات بخش طارم سفلی، تصریح کرد: احداث جاده یکی از مشکلات اساسی مردم این منطقه به شمار می رود و به دلیل نامناسب بودن راه های موجود، سوانح و حوادث جاده ای زیادی طی سال در منطقه رخ می دهد که بایستی برای حل این مشکل تدابیر لازم اندیشیده شود.

سیاهکالی از کمبود آب به عنوان یکی دیگر از مشکلات مهم بخش طارم سفلی یاد کرد و گفت: آبی که از سرچشمه های الموت به سد منجیل و در نهایت به دریای خزر ریخته و شور می شود نباید اجازه دهیم آب شیرین به شور تبدیل شود.

وی اظهار داشت: ۶۰۰ میلیون متر مکعب در سال آب از الموت به دریای شمال می ریزد و شور می شود در حالی که منطقه ای مانند طارم سفلی نیازمند ۵۰ میلیون متر مکعب آب است که به آن تخصیص نمی یابد.

سیاهکالی خاطرنشان کرد: قابل قبول نیست سیلاب رودخانه ها مربوط به روستاهای قزوین باشد اما آب آن به سمت دریا روانه و هدر داده شود و ما باید در این خصوص مدیریت کنیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جهاد کشاورزی باید سهم ساکنان مردم بومی طارم سفلی را در تخصیص زمین های ملی برای توسعه باغات نیز در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه فقر زیبنده مردم ساکن بخش طارم سفلی با این همه ظرفیت های بالای اقتصادی نیست، افزود: باید با برنامه ریزی و تدبیر مناسب کاری کنیم تا محصول زیتون موجب افزایش سطح درآمد مردم و ارتقای رفاه روستاییان این منطقه شود.

سیاهکالی با بیان اینکه جای وام های کم بهره در مناطق مستعدی مانند طارم سفلی خالی است، گفت: پول نفت و گاز را باید به جای سرمایه های جاری دولت برای رشد تولید و کشاورزی در قالب تسهیلات کم بهره به روستاییان و باغداران بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز