خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان خبرداد؛

برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان به میزبانی یزد/۳۰ هزار معلول در یزد شناسایی شده اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۷۳۲

مدیرکل بهزیستی یزد گفت: پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان کویر از فردا به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، رضا ابهت  با گرامیداشت دوازدهم آذر روز جهانی معلولان اظهار داشت:  در راستای مهمترین اهدافی که برای قشر بزرگ معلولان در نظر داریم کارشناسان برای شناسایی افراد معلول تا روستاها نیز پیگیری دارند.

وی با بیان اینکه پنجمین دوره جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان کویر با حضور هنرمندان نمایشی استان‌های کرمان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان بلوچستان به میزبانی یزد برگزار می‌شود افزود: جشنواره تئاتر معلولان از ۱۳ الی ۱۶ آذرماه با حضور ۲۰ گروه نمایشی در سه بخش کودک و نوجوان با ۱۰ اثر، صحنه‌ای با شش اثر و خیابانی با چهار اثر برگزار می‌شود.

ابهت با بیان اینکه در مجموع ۱۱۸ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که ۲۰ اثر منتخب و برای اجرا انتخاب شده است ادامه داد: هدف ما از اجرای این جشنواره حضور معلولان در جامعه و مشارکت اجتماعی است و این فرهنگ سازی را در بین مردم نیز داشته باشیم که معلولان محدودیت ندارند.

مدیرکل بهزیستی یزد با بیان اینکه ۳۰ هزار نفر با معلولیت‌های مختلف تحت پوشش سازمان بهزیستی در استان یزد هستند، گفت:‌ مناسب‌سازی همه جانبه جامعه مهمترین چشم‌انداز بهزیستی است اما در حال حاضر فقط ۲۰ درصد فضای شهر یزد برای استفاده معلولان مناسب‌سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری رویداهای فرهنگی و هنری نظیر جشنواره تئاتر از جمله برنامه‌های انجام شده و در دستور کار این سازمان در راستای خدمات فرهنگی و آموزشی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز