خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد:

کاهش استفاده از سوخت کمکی و مازوت در نیروگاه های کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۳۸۳

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: استفاده از سوخت های کمکی به خصوص مازوت در نیروگاه های کشور کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، علی سلاجقه روز پنجشنبه - ده آذر ماه - در بازدید از پتروشیمی لرستان در جمع خبرنگاران به ضرورت کاهش استفاده از سوخت کمکی و مازوت اشاره کرد و اظهار داشت: این سوخت تا هفته گذشته نسبت به سال قبل ۲۹.۵ درصد کمتر وارد نیروگاه های کشور شده است. 

وی افزود:‌ وضعیت ذخایر ایران از نظر سوخت فسیلی در جهان مناسب است اما با توجه تحریم ها و کاهش صادارت؛ با انباشت مازوت در کشور مواجه هستیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: سوخت در ایران ارزان است و در فصول سرد که مصرف بخش های مختلف بدون رعایت الگوی درست زیاد می شود؛ از سوخت کمکی استفاده می شود. 

سلاجقه گفت:‌ با توجه به اقدامات پیگیرانه؛ درحال حاضر نیروگاه و پالایشگاه ها با هم همکاری می کنند که گازسوز شوند و از مازوت استفاده نکنند که این مهم در نیروگاه شهید منتظری اصفهان در حال تحقق و از وزات نفت خواسته شده است برای نیروگاه شازند نیز این برنامه عملیاتی شود.

وی با تاکید بر تهاتر میان نیروگاه و پالایشگاه های کلانشهر ها اظهار داشت:‌ شرکت نفت نسبت به کیفی و بهینه سازی سوخت قول داده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در خصوص کاهش گرد و غبارها در کشور نیز با وزیر خارجه مصر مذاکره و خواشته شده در مجمع سازمان منطقه ای که در ایران در حال ایجاد است شرکت کنند که امیدواریم در فرآیندهای سیاسی نیز به نتیجه نهایی برسیم.

وی همچنین گفت: لرستان جزو استان‌های زاگرس نشین و مهم؛ دارای منابع آبی و خاکی و پوشش گیاهی مطلوب است و مردم این استان تاکنون هم زیستی مسالمت آمیزی با طبیعت داشته اند که انتظار می رود توسعه این منطقه در خور باشد.

سلاجقه در خصوص پتروشیمی خرم آباد نیز افزود:‌ این واحد طی ۶ سال گذشته از زمان بهره برداری تاکنون به عنوان صنعت سبز معرفی شده که این مهم نشان می دهد معیار و شاخص‌ها در این واحد رعایت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز