خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

طرح 24 متری شهر اراک تعیین تکلیف شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۷۵۸

استاندار مرکزی با بیان اینکه با ابلاغ طرح 24 متری مشکل چند ساله مالکان املاک واقع در محدوده این طرح و مجاوران این معبر در اراک تعیین تکلیف شدند، گفت: معبر مذکور از میدان ولیعصر آغاز می شود و پس از تقاطع با خیابانهای شهید رجایی و شهید بهشتی تا انتهای خیابان سوم شعبان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص الائمه افزود: اجرای طرح 24 متری نقش بسزایی در روان سازی ترافیک مرکز شهر اراک و اجرای پیاده راه مرکزی شهر خواهد داشت. باید در نظر داشت که این طرح به هیچ عنوان نمی‌تواند عملکرد مورد انتظار از طرح موسوم به 58 متری را که درگذشته لغو شده است را داشته باشد.

وی ادامه داد: بدیهی است اجرای طرح 24 متری برای تأمین و تسهیل دسترسی های محلی ساکنان و مراجعان به این منطقه است و زمینه لازم برای ایجاد پیاده راه در مرکز شهر اراک و ساماندهی معابر موجود را فراهم خواهد کرد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: پس از تهیه طرح تفصیلی املاک 24 متری، شبکه معابر پیشنهادی مبتنی بر ظرفیت معابر کلانشهر اراک با کمترین اصلاحات ممکن تهیه و پس از تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، کمیسیون ماده 5 استان و شورای ترافیک استان و لحاظ نظرات دستگاه‌های نظارتی و با نظر موافق شورای اسلامی شهر اراک که با کلیات طرح موافقت داشته توسط استانداری مرکزی برای اجرا به شهرداری اراک ابلاغ شد.

مخلص الائمه تصریح کرد: طرح 58 متری اراک با هدف روان سازی ترافیک و ایجاد روند تکمیل شبکه معابر شهری از سال 1381 پیش بینی و توسط شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مصوب و ابلاغ شد. بر اساس مختصات این طرح تملک 218 پلاک به شعاع 2 کیلومتری از میدان ولیعصر تا خیابان میرزای شیرازی در دستور کار بوده که با گذشت بیش از 15 سال اجرایی نشد. پس از گذشت سالها این طرح به پروژه 24 متری تغییر کرد و مدیریت شهری اراک مصمم است تا آن را بر اساس مختصات جدید اجرایی کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز