خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری قزوین:

ترک فعل مدیران عاملی برای افزایش قاچاق است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۲۷۲

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: بخشی از تخلفاتی که در حوزه قاچاق کالا و ارز با آن مواجه هستیم به دلیل ترک فعل مدیران است و از این رو در آخرین اصلاحیه مقابله با قاچاق کالا و ارز این موضوع مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فولیان در نشست مقابله با قاچاق کالا و ارز که در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، گفت: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آخرین بار در بهمن ماه سال گذشته اصلاح شد و براساس آن برای مسئولانی که در این حوزه ترک فعل کنند یک تا پنج سال انفصال از خدمات عمومی و دولتی قابل اعمال است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین ادامه داد: در حوزه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز دستگاه قضا نقش هماهنگ کننده اعضای کارگروه را به عهده دارد.

این مقام قضایی استان بیان کرد: استفاده از دستگاه‌های استخراج رمز ارز درصورتی که تحت نظارت و با مجوز صمت باشد مشکلی ندارد اما برای افرادی که به صورت غیرقانونی این دستگاه‌ها را وارد کرده و برای استخراج از برق بدون مجوز استفاده می‌کنند پرونده قاچاق و استفاده غیرمجاز از برق تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: درحال حاضر هشت واحد استخراج رمز ارز مجاز داریم و برای مقابله با واحدهای غیرمجاز باید نظارت‌ها افزایش یافته و دامداری‌ها و مرغداری‌ها رصد شوند، البته در این حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی توسط رسانه‌ها هم تاثیرگذار است.

فولیان سپس به راه‌های مقابله با قاچاق سوخت پرداخت و گفت: در این حوزه باید به سمت هوشمندسازی حرکت کنیم و ضمن رصد تردد کامیون‌هایی که سهمیه سوخت دارند با شرکت‌هایی که بارنامه‌های سوری صادر می‌کنند برخورد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز