خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خبرداد؛

پیگیری برای کاهش آورده متقاضیان مسکن ملی را در دستور کار است/ راه و شهرسازی استان برنامه مدون برای ساخت مسکن ملی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۱۲۲

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها بر روی قیمت تمام شده مسکن تاثیر مستقیم می‌گذارد، گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با جدیت پیگیر ساخت مسکن با کمترین قیمت است و از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزارت راه و شهرسازی پیگیر هستیم تا بتوانیم مسکنی با کمترین آورده برای مردم بسازیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اصغر اسماعیلی با بیان اینکه سیاست دولت در بخش مسکن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال است، اظهار داشت: ایجاد این تعداد واحد مسکونی به عنوان سیاست اصلی دولت محسوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه ساخت این تعداد واحد مسکونی در سال یک میلیون واحد در کشور است، گفت: در این راستا با توجه به جمعیت، توسعه استانی و تعداد خانوارهایی که باید از مسکن برخوردار باشند سهمیه هر استان مشخص شده است.

اسماعیلی، تاکید کرد: با تلاش همکاران اداره کل راه و شهرسازی استان، ساخت این واحدهای مسکونی در استان آغاز شده و برنامه حوزه  مسکن، در دو بخش دو ساله طراحی شده و در دو سال اول بیش از ۳۸ هزار واحد تعهد استان زنجان است.

وی، افزود: در حال حاضر از این تعداد بیش از ۱۶ هزار واحد مسکونی در استان زنجان تخصیص پروژه شده و در حال اجرا است و با توجه به شروع پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها هم متفاوت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: استان زنجان به عنوان پیشران احداث مسکن در کشور مطرح است.

اسماعیلی، گفت: در ساخت مسکن، به همراهی و همیاری متقاضیان مسکن ملی، سازندگان و بخش‌هایی که مرتبط با ساخت مسکن هستند نیاز داریم، باید این سه ضلع در جهت ایجاد واحدهای مسکن ملی همراهی کنند.

وی، ، افزود: اداره راه و شهرسازی استان برنامه مدون و مشخصی برای ساخت مسکن ملی دارد، همچنین این اداره کل برای دو ساله دوم هم برنامه خود را مشخص کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه شاهد افزایش قیمت در سطح کشور هستیم، افزود: متاسفانه جهش تورمی ایجاد شده ودر این راستا اثر منفی خود را در پروژه‌های مسکن ملی به علت تعداد و تراکم زیاد پروژه‌ها گذاشته است و باید گفت که این تعداد مسکن ملی برای اقشار کم درآمد جامعه ساخته می‌شود.

اسماعیلی، یادآورشد: افزایش قیمت‌ها بر روی قیمت تمام شده مسکن اثر مستقیم می‌گذارد و در این خصوص پیگیر کاهش ساخت مسکن با کمترین قیمت هستیم و از طریق نمایندگان مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی و وزارت راه و شهرسازی پیگیر هستیم تا بتوانیم مسکنی با کمترین آورده برای مردم بسازیم و مردم دچار فشار مالی نشوند.

متقاضیان نهضت ملی مسکن امتیاز خود را نفروشند

وی، از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: امکان نقل و انتقال واحدهای نهضت ملی مسکن به غیر وجود ندارد و هر گونه معامله در این خصوص غیر قانونی و ممنوع است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: مسکن کالای بسیار مهم و گرانبهایی است و از افرادی که امتیاز مسکن را دارند درخواست می‌شود اقدام به خرید و فروش امتیاز خود نکنند.

اسماعیلی،گفت: پیمانکاران توانمند و مجربی در ساخت مسکن ملی فعالیت دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان به عنوان کارفرما پیگیررفع مشکلات است، افزود: بانک‌ها، متقاضیان و سازندگان راس‌های مثلث ساخت مسکن هستند و هر کدام نقشی دارند و باید برای ساخت مسکن همراهی و همکاری لازم مد نظر قرار گیرد و در این میان تنها هدف ما هم تحویل واحدهای مسکونی با کیفیت به مردم است و باید بر این امر اذعان داشت که با همسویی و همفکری این مهم اتفاق می افتاد.

اسماعیلی،اضافه کرد: نسبت به افزایش تسهیلات تلاش لازم را داریم و از ظرفیت چند بانک استان هم برای دریافت تسهیلات استفاده خواهد شد.

به گزارش ایلنا؛ بیش ار ۷۰ هزار واحد مسکونی سهم استان زنجان از قانون جهش تولید مسکن در بخش شهری و روستایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز