خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبرداد؛

مرگ اولین جوان یاسوجی به دلیل مصرف مِتانول/ حال دو نفر دیگر وخیم است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۸۶۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش آمار مسمومیت به دلیل مصرف «مِتانول» به ۳۶ نفر در یاسوج خبرداد و اظهار داشت: از مجموع افراد مراجعه کننده، یک نفر فوت کرده و دو نفر هم در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند که وضعیت وخیمی دارند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، محمد غلام نژاد در گفت و گو با رسانه ها در تشریح جزئیات این خبر گفت: تا ظهر امروز ششم آذرماه جاری،  ۳۶ زن و مرد بر اثر مسمومیت با مِتانول به بیمارستان امام سجاد یاسوج مراجعه کردند.

وی گفت: از این تعداد، شش نفر خانم و ۳۰ نفر آقا بودند که تاکنون ۳۲ نفر دیالیز شدند.

غلام نژاد با تاکید براینکه همه امکانات بیمارستان را برای نجات و ارائه خدمات به این بیماران بسیج کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: گیجی، خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، درد شکمی، سردرد و تضعیف دستگاه اعصاب مرکزی (مغز) از علائم مسمومیت با متانول است.

وی گفت: مسمومیت با متانول یک دوره نهفته دارد که بین شش الی ۲۴ ساعت پس از مصرف مشروبات الکی رخ می‌دهد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  با بیان اینکه مصرف متانول باعث اختلال در کارکرد بینایی از جمله تاری دید، تغییرات میدان‌بینایی، دوبینی و کوری کامل می‌شود، یادآورشد: طی یک یا دو ساعت اولیه پس از مصرف مشروبات تقلبی آلوده به متانول، به دلیل وجود اِتانول در مشروبات، علایم مستی، برافروختگی، پرحرفی و علایم گوارشی بروز می‌کند که این امر سبب می‌شود بیماران معمولا دیرتر و به‌طور شایع پس از ۲۴ ساعت و با وضعیت بدتر و وخیم‌تر به بیمارستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز