خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

دستگاه آندوسونوگرافی مرکز آموزشی درمانی هاجر شهرکرد راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۲۵۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه آندوسونوگرافی مرکز آموزشی درمانی‌ هاجر (س) شهرکرد با ۱۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، ارسلان خالدی فر اظهار داشت: دستگاه آندوسونوگرافی با قدرتی بسیار بیشتر از دستگاه‌های ام ار آی و سی تی اسکن قابلیت سونوگرافی از اعضای داخلی مانند مری، معده، دئودنوم و روده بزرگ ورکتوم  را دارد.

وی بی نیاز شدن بیمار‌ان از مراجعه به استان‌های همجوار برای دریافت خدمات را از مزایای راه‌اندازی این دستگاه برشمرد.

خالدی فر یادآور شد: دستگاه آندوسونوگرافی در ارزیابی سرطان کولون، مری، ریه، پانکراس، معده و رکتوم لنفوما، مری بارت، تومور‌های نورواندوکرین، التهاب پانکراس و کیست‌های پانکراس، سنگ‌های مجاری صفرا، سارکوئیدوزیس (ناهنجاری‌های گوشت مانند) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تشخیص وسعت سرطان و میزان پیشرفت آن، ارائه اطلاعات دقیق در مورد نوع سلول‌های سرطانی ریه، ارزیابی یافته‌های غیر طبیعی حاصل از تست‌های تصویربرداری مانند کیست لوزالمعده، را از دیگر مزایای این دستگاه است.

به گزارش ایلنا تاکنون بیش از ۵۰ بیمار از خدمات دستگاه  آندوسونوگرافی بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز