خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می‌دهد؛

ادامه انتظارها برای تعمیر دستگاه ام آر آی و سی تی اسکن بیمارستان رامهرمز/سفر بیماران به شهرهای همجوار برای عکسبرداری‌

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۸۳۵

دستگاه سی‌ تی‌ اسکن و ام‌ آر آی بیمارستان امام خمینی شهرستان رامهرمز حدود یکسال دچار مشکل شده و مردم این شهرستان برای یک عکسبرداری ساده مجبور به مسافرت به مرکز استان و شهرهای همجوار هستند. 

به گزارش ایلنا از خوزستان، ٧ ماه از خرابی دستگاه سی تی اسکن و حدود یک سال از خرابی و تعطیلی دستگاه ام آر ای بیمارستان امام خمینی شهرستان رامهرمز می‌گذرد و مردم این شهرستان را با مشکلاتی از جمله سفر به مرکز استان یا شهرهای همجوار برای عکسبرداری مواجه کرده است.

این موضوع بارها توسط رسانه‌های محلی منعکس شد که مردم این شهرستان علاوه بر هزینه‌های تصویربرداری باید هزینه سفر به مرکز استان یا شهرهای همجوار را تقبل کنند، که خطرات جاده‌ای را نیز می‌تواند به همراه داشته باشد.

اشاره به این موضوع نیز ضروری است که در پیک کرونا و ابتلای زیاد مردم به این بیماری و استفاده بیش از اندازه و توان این دستگاه باعث خرابی آن شده، چراکه این دستگاه ظرفیت و توان خاصی دارد و استفاده بیش از ظرفیت آن در خرابی آن بی تاثیر نیست.

علی‌اصغر حسینی نیک رئیس شبکه بهداشت و درمان رامهرمز در این خصوص اظهار کرد: ۲ ستگاه سی تی اسکن و ام آر ای در بیمارستان امام خمینی رامهرمز داریم که متعلق به چند سال گذشته هستند؛ دستگاه سی تی اسکن از خردادماه سال گذشته با مشکل مواجه شد که با بررسی شرکت پشتیبانی مشخص شد یکی از قطعات این دستگاه باید تعویض شود.

وی افزود: دستگاه سی تی اسکن در اوایل آبان ماه سال گذشته به طول کامل از کار افتاد و شرکت پشتیبانی قطعه این دستگاه را ثبت سفارش کرد تا از خارج کشور وارد شود که هزینه آن نیز کامل واریز شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامهرمز تصریح کرد: قطعه دستگاه سی تی اسکن در اواخر بهمن سال گذشته وارد شد و به دست ما رسید اما این قطعه‌ باید توسط نمایندگی شرکت پشتیبانی نصب شود که با پیگیری‌های زیاد کارشناس این شرکت هنوز جهت نصب آن مراجعه نکرده است.

وی در خصوص دستگاه ام آر آی عنوان کرد: دستگاه ام آر آی به دلیل استفاده‌های زیاد در تابستان سال گذشته خراب و حدود ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه کردیم و قطعه اصلی این دستگاه را تعمیر و طی مدتی راه‌اندازی شد اما پس از مدت کوتاهی تخت جابجایی این دستگاه خراب و با بررسی نمایندگی شرکت پشتیبانی آن مشخص شد که قطعه تخت این دستگاه باید از خارج کشور وارد شود.

حسینی نیک خاطر نشان کرد: قطعه دستگاه ام آر آی نیز در اواخر بهمن ماه سال گذشته وارد شد اما این قطعه نقص فنی داشته و هنوز شرکت نتوانسته نقص آن را برطرف و نصب کند.

وعده شرکت‌های پشتیبان برای تعمیر تا هفته آینده

وی ادامه داد: این دستگاه‌ها تحت پوشش گارانتی شرکت فیلیپس هستند و نمی‌توان از شرکت‌های دیگر برای برطرف کردن مشکلات آن‌ها استفاده کرد. به همین منظور این موضوع را به صورت هفتگی از معاونت درمان و ریاست دانشگاه پیگیری کرده و هزینه‌های آن را نیز واریز کرده و وعده داده‌اند که هفته‌ی آینده این مشکل برطرف شود.

علی‌اصغر کمالی مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این خصوص اظهار کرد: در ایام کرونا در شهرستان‌ها به دلیل ابتلای بالا به بیماری کرونا، بیش از حد از ظرفیت دستگاه‌های سی تی اسکن استفاده شده و دلیل خرابی دستگاه سی تی اسکن رامهرمز نیز همین موضوع است.

وی تصریح کرد: پس از پیگیری و تامین قطعه مورد نیاز، شرکت پشتیبانی اعلام کرد ابزار خاص تعمیر این دستگاه را در اختیار ندارد و به همین دلیل از شرکت پشتیبانی به اداره کل تجهیزات پزشکی کشور شکایت کرده و مقرر شد شرکت طی هفته آینده این مشکل را برطرف کند.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: مشکل دستگاه ام آر آی رامهرمز یکبار برطرف شد که پس از آن تخت جابجایی این دستگاه نیز با مشکل فنی مواجه شد.

وی در پایان بیان کرد: مردم شهرستان رامهرمز نیز در این خصوص مشکلاتی دارند که باید برای تصویربرداری به مرکز استان یا شهرستان بهبهان سفر کنند، اما با پیگیری‌های انجام شده قول یک هفته‌ای برای برطرف کردن این دستگاه‌ها از سوی شرکت پشتیبانی آنها داده شد.

کمبود دستگاه‌های پزشکی یکی از مشکلات بیمارستان‌های شهرستان‌های استان است که بیماران را برای امور مختلف مجبور به سفر به شهرستان‌های دیگر برای ادامه درمان‌، حتی در بیماری‌های ساده می‌کند.

حال باید دید چرا شرکت پشتیبانی از این دستگاه‌ها تاکنون نسبت به تعمیر آنها که از مهم‌ترین دستگاه‌های پزشکی در هر بیمارستانی است توجهی نمی‌کند و آیا تا هفته آینده این مهم انجام می‌شود؟

انتهای پیام/
سعید رضایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز