خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی انجام گرفت؛

ترویج فرهنگ کتاب خوانی توسط مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۱۴۴

مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با اشاره به پایین بودن سطح سرانه مطالعه در کشور گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب خوانی ابتکار نو و ارزشمندی توسط مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز در قالب سرای یار مهربان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، سید عبدالرضا دستغیب همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی و با اشاره به اینکه کتاب ستون فرهنگ است، بیان کرد: هفته کتاب و مطالعه در طول سال باید جریان داشت باشد و از آنجا که مطالعه و کتاب خوانی ارتباط تنگانگ با فرهنگ جامعه دارد ، باید به عنوان یکی از دستورهای مهم شورای فرهنگ عمومی قرار بگیرد. 

دستغیب خاطرنشان کرد: در راستای اهداف ارزشمند ترویج فرهنگ مطالعه و امانت داری توسط خیرین و شهرداری سرای یار مهربان در پایانه اتوبوسرانی شاهچراغ (ع )و نمازی؛احداث شده است.

وی گفت: در این مکان بدون کارت شناسایی شهروندان کتاب به امانت می‌برند و تبادل و اهدا کتاب صورت می گیرد.

دستغیب با اشاره به اینکه چنین فضاهای کتاب‌خوانی توسط نیروهای مردمی (همیاران مهربان)  اداره می شود، عنوان کرد: در واقع همیاران زمانی از وقت گران قدر خود را در این مکان  نذر می‌کنند. 

مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز تصریح کرد:  از ابتدای راه اندازی سرای یار مهربان تا کنون 17692 جلد کتاب به سراهای یار مهربان اهدا شده است و همچنین  22666 جلد کتاب به صورت امانت تبادل شده است.

دستغیب با بیان اینکه مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با رویکرد فرهنگی یکی از رسالت های ارزشمند را به منظور ارتقا فرهنگ شهروندی در پیش گرفته است، عنوان کرد:  از طریق کتاب‌هایی که توسط مردم به سراهای فرهنگ مهربانی اهدا می‌شود تا کنون بیش از 10400 جلد کتاب به زندان مرکزی اهدا شده است  و در بخشی دیگر این کتابها به مساجد ، حسینیه، خیریه و ... اهدا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله هفتم؛ هزار جلد کتاب بین شهروندان در پایانه نمازی توزیع شده است و در مراحل قبل ده هزار و ۷۰۰جلد در سطح شهر به شکل سیار توزیع شد.

به گفته وی تاکنون توسط مردم 91543 جلد کتاب نو و مازاد به چهار  سراهای فرهنگ مهربانی  اهدا شده است.

دستغیب با بیان اینکه ارتقا فرهنگ عمومی با خواندن کتاب محقق می‌شود، ابراز کرد: طرح پیوند با کتاب یک طرح ارزشمند است که شهروندان عزیز بعد از مطالعه، کتاب را در مکان عمومی رها و یا بین دوستان اقوام و خانواده به امانت می‌سپارند‌.

مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز معتقد است همانطور که بدن  نیاز به غذا دارد روح و مغز انسان می تواند با خواندن کتاب به روز شود و به آرامش برسد.

دستغیب گفت: از مردم تقاضا داریم دقایقی در روز را برای خواندن مطالعه در دستور کار خود بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: از مردم جهت حضور در سراهای فرهنگ مهربانی و سرای یار مهربان به عنوان همیار مهربان دعوت می شود و جهت کسب اطلاع بیشتر می توانند با شماره تلفن 32341437 - 32360837 تماس حاصل کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز