خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

کاهش ۱۹ درصدی حوادث ناشی از کار کشور با مشارکت انجمن های ایمنی و بهداشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۵۸۵

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین المللی کار گفت: حوادث ناشی از کار در کشور با مشارکت انجمن های ایمنی و بهداشت ۱۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا از مشهد، نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین المللی کار ILO در سومین همایش مسئولین حفاظت فنی استان خراسان رضوی گفت: کانون ایمنی کشور با توجه به ضرورت وجود یک نهاد صنفی تخصصی در کشور، با حضور همه انجمن های صنفی مسئولین ایمنی کشور در سال ۹۱ تاسیس شد و خوشبختانه خراسان رضوی در مبحث شکل گیری و اعضاء، نقش موثری را ایفا کرد.

علی اشرف منصوری افزود: پیش از این، شغلی با عنوان مسئول ایمنی، چندان ملموس نبود، اما به واسطه مشارکت‌های انجام شده، صلاحیت ایمنی پیمانکاران و بکارگیری مسئولین ایمنی در کارگاه ها، استفساریه مجلس درباره احیا آیین نامه بکارگیری مسئولین ایمنی، مثبت بوده و اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از موارد مهم شورای عالی حفاظت فنی، احیاء این آیین نامه و شروع مجدد آن است، ادامه داد: ایمنی در کارگاه ها از نقاط ضعف ما محیط های کاریست  که منجر به حوادث ناشی از کار می شود.

رییس کانون کشوری انجمن‌های ایمنی و بهداشت گفت: ما به عنوان یکی از شرکای وزارت تعاون در بحث آموزش باید در انتشار و گسترش این آموزش ها ایفای نقش کنیم.

اشرف منصوری افزود: براساس آمار در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته، بحث ارتقاء و رضایت شغلی با مشارکت تشکل های صنفی، محقق می شود. مشارکت انجمن ها تاکنون توانسته ۱۹ درصد در کاهش حوادث ناشی از کار تاثیر داشته است.

وی با اشاره به تشکیل ۶ کمیته تخصصی در بدنه کانون ایمنی و بهداشت ادامه داد: این کمیته ها نیازمند مشارکت همه جانبه و خرد جمعی است تا با ایده ها و تفکرات جمعی، به بررسی مشکلات این حوزه بپردازند.

رییس کانون کشوری انجمن‌های ایمنی و بهداشت خاطرنشان کرد: آمار حوادث به نحوی است که مشارکت همه جانبه کارفرمایان، دولت، نهادهای خصوصی و دولتی را می طلبد تا بتوان برای حفظ سرمایه ارزشمند نیروی انسانی در کشور کاری کرد.

وی با اشاره به مشاغل سخت و زیان آور افزود:  متاسفانه شاهد فرهنگ اشتباهی در کارگاه ها هستیم که کارگران در این حوزه ها برای دریافت تاییدیه مشاغل سخت تدبیری برای حفظ خود در جلوگیری از بیماری های شغلی انجام نمی دهند و تصور می کنند با استمرار خود در این کار، می توانند زودتر بازنشست شده و سپس در شغل دیگری مشغول شوند. در حالیکه در برخی مشاغل سخت، پس از بازنشستگی دچار بیماری هایی خواهند شد که علاج آن به سختی خواهد بود و این فرهنگ غلط باید توسط مسئولین فنی، بازنگری و گوشزد شود.

در ادامه این مراسم دو کارگاه تئوری با محوریت مباحث ایمنی کار در ارتفاع و آشنایی با استانداردهای روز دنیا توسط استاد کامیار و همینطور کارگاه عملی با موضوع تجهیزات کار در ارتفاع، نحوه عملکرد ایمن کارگران در ارتفاع و کار ایمن. بر بروی داربست برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز