خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

۱۸ اثر تاریخی خراسان‌شمالی برای ثبت ملی در دست بررسی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۰۷۷

معاون فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: امسال پرونده ۱۸ اثر طبیعی و تاریخی این استان برای ثبت در آثار ملی کشور در کمیته مربوطه در دست بررسی است.

به گزارش ایلنا از خراسان شمالی، محمدرضا قهرمانیان اظهار داشت: از این تعداد؛ ۱۲ اثر غیرمنقول شامل بناها و محوطه های تاریخی و ۶ اثر طبیعی شامل درختان کهنسال است.

وی تصریح کرد: پرونده میراث طبیعی استان‌ها به شورای ملی ثبت آثار ارسال می شود و با بررسی و تصویب شرایط و ارزش ثبت آثار در چهار حوزه آثار غیرمنقول، منقول، طبیعی و ناملموس در فهرست ملی ثبت می شود.  

معاون فرهنگی اداره کل میراث خراسان شمالی ادامه داد: کمیته مورد نظر تاکنون برگزار نشده است و تا پایان امسال ثبت ملی آثار اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی در این استان شناسایی شده که از این تعداد ۷۰۰ اثر تاریخی، طبیعی، ناملموس و منقول ثبت آثار ملی کشور شده است.

قهرمانیان عنوان کرد: از باب تکثر و تنوع آثار تاریخی در سطح بالایی قرار داریم و حوزه بناهای تاریخی، کاروان‌ سراها، راهدار خانه‌ ها، آب‌ انبارها، کانال‌ های آب، خانه‌ ها و قلعه‌ های تاریخی متعددی در استان وجود دارد.

انتهای پیام/
امیرحسین ذکاء
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز