خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته کتاب انجام می شود؛

اجرای طرح نذر کتاب، بذر اندیشه و بینش با هدف تجهیز کتابخانه مناطق محروم

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۰۱۷

آستان قدس رضوی همزمان با هفته کتاب طرح نذر کتاب؛ بذر اندیشه و بینش را با هدف تجهیز کتابخانه های مناطق محروم برگزار می کند.

به گزارش ایلنا، نشست خبری مدیران سازمان فرهنگی آستان قدس ۲۱ آبان ماه به مناسبت هفته کتاب در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش ها با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. 

عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه سابقه نشر آستان قدس رضوی به ۹۶ سال قبل یعنی سال ۱۳۰۵ برمی‌گردد، افزود: تعداد آثار منتشر شده آستان قدس رضوی قبل  پیروزی انقلاب اسلامی را تنها ۲۷ جلد کتاب بوده است که  پس از انقلاب اسلامی بیش از ۶ هزار و ۸۵۰ کتاب در شمارگان ۶۹ میلیون نسخه اثر در آستان قدس رضوی چاپ شده  است.

وی با خاطر نشان کردن اینکه رویکرد آستان قدس رضوی در حوزه نشر تثبیت آثار زیارت است، افزود: چرا که یکی از تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی در مباحث نشر تولید متون فاخر و مورد نیاز روز جامعه است.

طالبی افزود: در حال حاضر سه تکلیف تولید آثار، ترویج کتاب خوانی و نقد و بررسی آثار بر عهده ما است که اقدامات مختلفی از سوی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در این حوزه‌ها صورت گرفته است.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، برپایی ایستگاه‌های مطالعه در حرم مطهر رضوی، دریافت مجوز نشر کتاب رضوی و راه‌اندازی فروشگاه جامعی در باب‌الجواد حرم مطهر رضوی را از دیگر اقدامات این سازمان در حوزه کتاب عنوان کرد.

طالبی در ادامه به توسعه شبکه توزیع کتاب در حوزه بین‌الملل اشاره و خاطر نشان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های معاونت امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در نمایشگاه‌های کتاب در کشورهای مختلف حضور فعالی داشته و با موفقیت ظاهر شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در موضوعات معارف اسلامی و قرآنی حرکت جدیدی در حوزه ترجمه ایجاد کرده است، ابراز کرد: امیدواریم به سایر زبان‌ها نیز ترجمه شود و در جهان اسلام اثرگذار باشد.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در پایان یاداور شد: توسعه شبکه ارتباطی با پدیدآورندگان و توسعه نشر الکترونیک از فعالیت‌های تحولی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در حوزه نشر است.

حسن آرام معاون ترویج و اجتماعی سازی بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی در ادامه به سالگرد تاسیس این سازمان اشاره کرد و گفت: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در سال ۱۳۶۳ تاسیس و در مدت ۳۸ سال کار پژوهشی خود توفیق یافته بیش از ۲ هزار عنوان کتاب را در ۱۴ میلیون نسخه اثر تولید و به مخاطبان هدف عرضه کند.

وی با خاطر نشان کردن اینکه رویکرد تولیت آستان قدس رضوی به چاپ و نشر آثار فاخر است، افزود: از همین رو سیاست بنیاد پژوهش‌های اسلامی بر اساس استانداردهای کتاب سال جمهوری اسلامی به مخاطبان عرضه می‌شود.

آرام ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۱ عنوان کتاب چاپ اول در موضوعات قرآن، فقه و اصول، کلام و عقاید، تاریخ و سیره معصومین(ع)، سرگذشتنامه‌ها، اخلاق اسلامی، اسلام و آموزش و پرورش، تاریخ و جغرافیا و کلیات منتشر و روانه بازار نشر شده است.

معاون ترویجی و اجتماعی سازی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی ابراز کرد:۵ عنوان اثر نیز با همکاری دارالحدیث قم، دانشگاه معارف و سازمان کتابخانه‌ها و موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تهیه و تدوین شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز