خبرگزاری کار ایران

تاثیر جنگ جهانی دوم بر قزوین بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۸۹۴

با حضور اساتید و محققان حوزه تاریخ، نقش تاثیرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جنگ جهانی دوم در شهر قزوین با تکیه بر اسناد تاریخی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، محمد بختیاری در نشست پژوهشی "بررسی تاثیرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جنگ جهانی دوم در شهر قزوین با تکیه بر اسناد و منابع تاریخی" که در سالن اجتماعات مرکز اسناد و کتابخانه ملی قزوین برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه قزوین در حوادث تاریخ معاصر به اشغال این شهر در دو جنگ جهانی پرداخت.

عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) عنوان کرد: قزوین به دلیل نزدیکی به پایتخت و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی مرکز، شمال و شمال غرب کشور، همواره مورد توجه بوده، به همین دلیل در جنگ جهانی نیز اشغال شد.

وی در بیان پیامدهای اشغال قزوین یادآور شد: تصرف و تخریب ساختمان‌های دولتی و مسکونی، تصرف و بهره‌برداری از آب و زمین‌های کشاورزی، دخالت در امور اداری و انتظامی شهر، شرارت سربازان متفقین، قتل و غارت، احتکار و قاچاق کالا بخشی از نتایج این اشغالگری بوده است.

امیرحسین حاتمی، دبیر نشست و عضو هیأت علمی دانشگاه امامخمینی(ره) هم با قدردانی از حضور استادان به اهمیت مطالعات و پژوهش‌های متکی بر اسناد تاریخی پرداخت.

عادلفر عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی امام(ره)، جواد حضرتی‌ها(محقق)، محمدحسن سلیمانی(محقق) هم در این نشست به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز