خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه دو شیرازخبر داد؛

آغاز عملیات زیبا سازی از ورودی جنوب شرقی شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۸۴۲

در راستای زیباسازی ، افزایش سرانه فضای سبز و افزایش ارتقای کیفیت زندگی ، احداث فضای سبز بلوار خلیج فارس به طول هفت کیلومتر در دو فاز در دستور کار قرار گرفته که در این راستا عملیات خاکبرداری و تسطیح در فضایی به مساحت ۵ هکتار در فاز یک ( لوپ ورودی جنوب شرقی شهر) در حال اجرا است.

به گزارش ایلنا، شهردار منطقه دو شیراز با اشاره به نابسامانی های ورودی جنوب شرقی شیراز گفت :همواره یکی از خواسته های مکرر مردم توجه به ورودی شهر شیراز از سمت جنوب شرقی بوده است که به‌رغم تلاش های گذشته این مسیر از کیفیت لازم برخوردار نبوده در حالی‌که در ادامه ورودی جنوب شرق و فرودگاه شیراز مسیر بلوار مدرس به عنوان ویترین شهر شیراز در منظر مسافران ،توریست های داخلی و خارجی و حتی مسولین ملی و استانی است.

محمد تولائی شیرازی افزود: تلاش خواهیم کرد مسیرهای منتهی به ورودی و خروجی شهر شیراز در محدوده پل فسا تا میدان ولی عصر را در حد قابل قبولی زیباسازی و به مردم فهیم شیراز تقدیم نماییم .

او گفت : علاوه بر مسیرهای ورودی جنوب شرق، فضای سبز بلوار خلیج فارس، عملیات احداث و بهسازی بلوارهای مدرس، رحمت، کریمخان زند، لطفعلی خان زند، کوی زهرا و خیابان های توحید و انقلاب در دستور کار قرار گرفته است و همچنین احداث فضای سبز ورودی بلوار آیت الله قشقایی و مجموعه ورزشی محله شاهزاده بیگم نیز در حال اجرا است.

وی با اشاره به ضرورت همکاری شهروندان در این منطقه گفت: توجه به مبلمان شهری ،حذف تابلوهای غیر مجاز ،ساماندهی و رنگ آمیزی درب منازل با همکاری ساکنین ،ترمیم خط کشی های عابر پیاده ،رنگ آمیزی پلهای عابر پیاده و سایر اقدامات در دستور کار است.

وی افزود: مهم‌ترین اثرات فضای سبز در شهرها ،کارکرد های زیست محیطی آنها است که ایجاد تعادل بخشی در متابولیسم شهر از یک سو و بالا بردن سطح زیبایی از سوی دیگر ،سبب افزایش کیفیت زیستی شهرها می شوند که از این لحاظ در حقیقت فضای سبز ریه های تنفسی شهرها به شمار می آیند.

شهردار منطقه دو ‌‌شیراز گفت : امیدواریم در فازهای مختلف اجرایی تا زمان فرارسیدن نوروز ۱۴۰۲ با استفاده از نهال ها، درختان و گونه های مقاوم در معابر، هدیه ای در خور شأن شهروندان شیراز از سوی شهرداری تکمیل و تقدیم گردد و انتظار است شهروندان در حفظ و مراقبت از نهال ها شهرداری را یاری نمایند .

وی عنوان داشت: در این طرح  از  ۸۰۰۰ اصله درخت همچنین ۳۷۰۰متر  مربع گل‌های رز و پوششی۱۲۷۰۰ متر مربع چمن استفاده خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز