خبرگزاری کار ایران

معاون بنیاد مسکن استان خبر داد؛

بازسازی یک سوم واحدهای مسکونی خسارت دیده زلزله قوچان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۷۵۳

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت: با گذشت بیش از یک سال از زلزله ۲۲ شهریور ماه سال گذشته قوچان حدود یک سوم واحدهای مسکونی آسیب دیده این شهرستان به طور کامل بازسازی و تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، احسان پروایی در این خصوص افزود: این زلزله ۵.۲ ریشتری در ۳۰ کیلومتری شهر قوچان ۵۵ روستا و بخشی از شهر را متاثر کرد. در بازدیدهای اولیه کارشناسان و نیروهای آمارگیر مشخص شد که ۵۵۰ واحد مسکونی در روستا و ۲۰ واحد در شهر نیازمند بازسازی و ۲۰۰ واحد نیازمند تعمیر هستند که آمار آنها برای دریافت تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام شد.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت: در این راستا بازسازی ۵۷۰ واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله در دستور کار فوری قرار گرفت.

پروایی افزود: بنیاد مسکن قبل از ابلاغ هیات وزیران به این واحدها تسهیلات طرح ویژه بازسازی و بهسازی مسکن روستایی به میزان ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد پنج درصد و دوره بازپرداخت ۲۰ ساله همراه با سازه های پیش ساخته پیچ و مهره ای به منظور مساعدت در عملیات بازسازی داد.

وی ادامه داد: از زمان بازسازی واحدهای مزبور تاکنون یک سوم از کل واحدها شامل ۱۳۵ واحد بازسازی و تحویل متقاضیان شده و ۴۱۵ واحد در مرحله دیوارچینی و اتمام سقف و باقی واحدها در مراحل دیگر بازسازی قرار دارند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت: به منظور مساعدت در بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله در روستاها، ۲۰ هزار و ۶۴۸ پاکت سیمان رایگان نیز توزیع شده است. ۲۲۰ واحد مسکونی نیازمند تعمیر نیز مشمول دریافت ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد و دوره بازپرداخت پنج ساله و ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض شدند که تاکنون تعمیرات ۱۶۰ واحد به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: در مجموع تاکنون برای بازسازی واحدهای مسکونی یا تعمیر واحدهای آسیب دیده از زلزله ۱۷ میلیارد و ۸۲۲ میلیون تومان به عنوان کمک بلاعوض از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی به حساب تمام متقاضیان واریز شده است که این میزان معادل ۶۰ درصد از کل مبلغی است که باید به عنوان کمک بلاعوض برای بازسازی این واحدها پرداخت شود.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: در صورتی که میزان پرداخت تسهیلات و کمکهای بلاعوض برای واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله به طور کامل انجام شود بازسازی باید ظرف ۲۴ تا ۳۶ ماه کامل شود ودر این در صورت واحدها به سرعت بازسازی و تحویل متقاضیان خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز