خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیرراه شهرسازی؛

باند دوم بزرگراه دشت ارژن-ابوالحیات افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۴۱۵

باند دوم بزرگراه دشت ارژن-ابوالحیات ظهر امروز با حضور وزیرراه شهرسازی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهره برداری از پروژه باند دوم بزرگراه دشت ارژن-ابوالحیات، گفت: این پروژه برای ما بسیار مهم بود و از قبل هم سختی‌های این جاده را دیده بودم که امید است باقی مانده این پروژه هر چه سریعتر انجام شود.

رستم قاسمی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی دو ماموریت مهم به عهده دارد؛افزود: یکی ساخت مسکن که امروز مهمترین دغدغه در کشور را به خود اختصاص داده است و دیگری حمل و نقل که به رغم تلاش‌های انجام شده اما شرایط خوبی در بخش حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، هوایی و دیگر مدهای حمل و نقلی نداریم.

وی با بیان اینکه با روش‌های جاری، این موضوع به سرعت حل نمی‌شود، افزود: طی جلسه‌ای که با رهبرمعظم انقلاب داشتیم، مصوبه‌ای در راستای تحول در بخش حمل و نقل هوایی و ریلی که نیازمند یک اقدام جهادی بود، به ما دادند که اکنون در دست اقدام است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تا پیش از دولت سیزدهم با بسیاری از کشورهای همسایه روابط اقتصادی نداشتیم اما اکنون روابط دیپلماسی اقتصادی و ترانزیت برقرار شده است.

قاسمی عنوان کرد، در حالی که حمل و نقل ترانزیتی ما در سال گذشته حدود ٣.٥ تا ٤ میلیون تن بود امروز به ١٥ میلیون تن رسیده و در تلاش هستیم که این مهم به ٥٠ میلیون تن برسد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص آزادراه شیراز به اصفهان هم گفت: این پروژه در مراحل نهایی است و تا پایان امسال تا قطعه شش آن افتتاح خواهد شد. قطعه هفتم در دست احداث است و قطعه هشتم هم که شروع آزاد راه شیراز به بوشهر است با وزارت دفاع توافق‌هایی انجام شده که امید است تا پایان دولت سیزدهم به نتیجه برسد.

قاسمی خود با بیان اینکه در حال حاضر ١.٥ میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است، گفت: تلاش داریم تا این مهم تا پایان امسال به دو میلیون واحد برسد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در تمام شهرهایی که زمین داریم به مردم زمین ٢٠٠ و ٢٥٠ مترمربعی واگذار خواهیم کرد و همچنین برای ساخت آنها، تسهیلات هم پیش‌بینی خواهد شد تا مردم خود بسازند.

باند دوم بزرگراه دشت ارژن-ابوالحیات افتتاح شد

نامگذاری قطعه‌ای از بزرگراه دشت ارژن-ابوالحیات به نام شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) 

استاندار فارس نیز در این مراسم گفت: قطعه‌ای از بزرگراه دشت ارژن-ابوالحیات به نام شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) نامگذاری می‌شود.

محمدهادی ایمانیه اضافه کرد: با تفاوت هزار متری ارتفاع ابتدا تا انتهای این بزرگراه مواجه هستیم که خود نشان از توانمندی متخصصان و مهندسان ایرانی پس از انقلاب دارد.

وی گفت: در دوران پس از جنگ تحمیلی، توان مهندسی و فنی بخش نظامی کشور به میدان آورده شد که قرارگاه حاتم الانبیاء مصداق این مدعاست.

استاندار فارس با بیان اینکه عل‌ رغم کمبودهای مالی اما نیروهای خدوم دولت به صورت جهادی در حال تلاش هستند، افزود: تلاش جهادی خوبی در کشور در حال انجام است و امید است نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شود، چرا که آنها تلاش می‌کنند که پیشرفت‌های کشور را خنثی کنند.

ایمانیه گفت: در حالی که فارس رتبه اول تصادفات و کشته‌های ناشی از تصادفات را در کشور به خود اختصاص داده بود اما خوشبختانه طی آخرین آمارها، بیشترین کاهش مرگ و میر ناشی از تصادف در کشور طی هفت ماه آینده مربوط به فارس بوده است.

استاندار فارس همچنین خواستار تسریع در روند پیگیری و اجرای پروژه راه اهن شیراز به بوشهر و عسلویه و شیراز عسلویه و آزادراه های مربوطه شد.

وی اضافه کرد: با همکاری مجموعه راهداری فارس نیز امید است نقاط حادثه خیز، به زودی رفع شوند.

بیش از سه هزار هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور داریم

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم  گفت: بیش از سه هزار هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور داریم و حداکثر سالی ١٥٠ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی به تصویب می‌رسد که اگر پروژه جدیدی احداث نشود و تورم هم نداشته باشیم، باید ٢٠ سال صبر کنیم تا همین جاده‌های موجود حوزه‌های عمرانی تمام شوند و لذا باید فکر راهکارهای دیگر باشیم.

محمدرضا رضایی کوچی گفت: سالانه حدود ١٧ هرار نفر در ایران در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بخشی از این آمار بالا به کیفیت خودرو، بخشی به نحوه رانندگی و عمده آن به وضعیت جاده‌های کشور بر می‌گردد.

نماینده مردم شهرستان‌های خفر و جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ٢٠٠ هزار کیلومتر در کشور داریم، گفت: برای نگهداری جاده‌های موجود در صورت عدم احداث جاده جدید،  نیاز به سالانه ١٠٠ هزار میلیارد تومان اعتبار داریم، در صورتی که ما بودجه عمرانی کشور نزدیک به ١٥٠ هزار میلیارد تومان در سال است.

رضایی کوچی خاطرنشان کرد: در استان فارس پروژه‌های زیادی داریم که اتصال راه اهن فارس به بوشهر و خوزستان از جمله آنهاست و به دنبال این هستیم که این پروژه را در شمار پروژه‌های تهاتر نفت تعریف کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس نیز  با بیان اینکه راه همیشه در تاریخ تمدن ساز بوده است، افزود: محور دشت ارژن به ابوالحیات از سال ۱۳۴۳ ایجاد شده و امروز موجب شکل گیری شهرستان کوهچنار پس از ٥٠ سال شده است.

عباسی گفت: به عنوان نماینده این منطقه از وزارت راه و شهرساری می‌خواهیم که توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های شهری این شهرستان شود.

او ادامه داد: به عنوان مثال؛ شهر نودان در این منطقه نیازمند بهره مندی از باند دوم بزرگراه دشت ارژن به ابوالحیات است و لذا اجازه داده شود تا از حاشیه جاده استفاده کنند؛ البته این کار مستلزم همکاری محیط زیست است.

محمود هاشمی، فرماندار شهرستان کوهچنار نیز در این مراسم خواستار احداث پروژه قائمیه به راهدار به عنوان مکمل باند دوم بزرگراه دشت ارژن به ابوالحیات شد و گفت: این محور ارتباطی به عنوان مهمترین کریدور ارتباطی شرق و غرب و شمال و جنوب در شهرستان کوهچنار یه بهره برداری رسیده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز در این مراسم گفت: افتتاح و بهره برداری این مسیر مشکل بیش از ۵۰ ساله تردد در این محور برطرف می کند .

حاج زمانی افزود: با صعب العبور بودن مسیر بین دشت ارژن و قائمیه ترافیک سنگین در مسیر رفت و برگشت ایجاد شده بود  که با احداث باند دوم  تردد مردم بین استان فارس، خوزستان و بوشهر با سهولت بیشتر و صرف زمان کمتری است.

وی افزود: قرارگاه خاتم در بخش راه و شهرسازی و راه آهن ۶ هزار کیلومتر راه اصلی ۹۰۰ کیلومتر آزاد راه را به عهده داشته است 

معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: این محور یکی از اولویت دارترین مسیرها و محورهایی است که کار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز