خبرگزاری کار ایران

از ابتداری سالجاری تاکنون انجام شد؛

افزایش ۶۰ درصدی صادرات غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۱۸۵

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: میزان صادرات غیر نفتی از گمرک بوشهر در ۷ ماه امسال ۶۰ درصد نسبت‌ به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا، علی سلیمانی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۶ میلیون و ۸۳۸ هزار تن کالا از گمرکات استان بوشهر به کشور‌های مختلف صادر شده است.

وی ارزش محموله‌های صادراتی در ۷ ماه امسال را افزون بر ۸ میلیارد و ۶۸۶ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این میزان صادرات از نظر وزنی ۱۰ و ارزشی ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک بوشهر صادرات بدون احتساب میعانات گازی را ۱۶ میلیون و ۷۳۶ تن اعلام کرد و ادامه داد: بیشتر کالا‌های صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، معدنی، آبزیان و سبزی و صیفی‌جات بوده است.

وی کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، آفریقای جنوبی، ترکیه، پاکستان، سودان، نیجریه، موزامبیک و تایلند را مقصد عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان بوشهر عنوان کرد.

سلیمانی با تاکید بر استفاده از ظرفیت برگزاری مسابقات فوتبال در کشور همسایه قطر در جهت افزایش صادرات گفت: مبادلات تجاری بازرگانان بوشهری با کشور‌های مختلف افزایش یافته و مسابقات فوتبال جام جهانی قطر نیز زمینه افزایش صادرات را فراهم کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز