خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

هیچ آمبولانس‌ بدون مجوزی در خراسان رضوی فعالیت ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۰۹۷

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برنامه ساماندهی تمامی آمبولانس‌های بخش خصوصی در مناطق زیر پوشش دانشگاه اجرا می شود و هم اکنون هیچ آمبولانس‌ بدون مجوزی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه فعالیت ندارد.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی یزدانی در این خصوص افزود: از سال ۱۳۹۷ با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی و دادستانی برای جمع‌آوری آمبولانس‌های غیرمجاز اقدام شد و هم اکنون تمامی آمبولانس‌های خصوصی در قالب چهار مرکز خصوصی مجاز در مشهد و یک مرکز در شهرستان خواف ساماندهی شده‌ است.

وی ادامه داد: در شهر مشهد، آمبولانس‌های خصوصی با بررسی و نظارت لازم کارت معاینه استاندارد سالیانه دریافت می‌کنند به طوری که آمبولانس‌ها از نظر عمر خودرو و تجهیزات پزشکی و دارویی و نیروهای تخصصی، بررسی می شوند و سپس این کارت صادر می شود و کاربر هر آمبولانس موظف است که آن را در داخل کابین نصب کند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حوزه هزینه خدمات نیز در ابتدا هر سال تعرفه مصوب ابلاغی وزارتی به مراکز آمبولانس خصوصی ابلاغ می‌شود و این مراکز موظف هستند صرفا بر اساس همین مصوبه از بیماران هزینه دریافت کنند.

یزدانی افزود: اگر شهروندان خدمات مناسبی دریافت نکردند می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۰ تماس بگیرند و موضوع را اطلاع دهند تا با متخلفان برابر قانون برخورد شود و همچنین ارزیابی محسوس و نامحسوس از مراکز آمبولانس خصوصی در طول ۲۴ ساعت انجام می‌شود و از ابتدای سال ۱۴۰۱ کارشناس حوزه نظارت بر آمبولانس‌های خصوصی این مرکز بیش از ۵۰ بار از مراکز آمبولانس خصوصی بازدید کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز