خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان :

200هزار اصله نهال در نهالستان باغو بندرعباس تولید می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۵۸۱

رئیس اداره جنگل‌کاری، منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت:200 هزار اصله نهال از ۴۰ گونه گیاهی در نهالستان باغو بندرعباس تولید می شود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، عبدالعزیز کرد اظهار کرد: گونه‌های موجود در این نهالستان  شامل گونه‌های جنگلی، فضای سبز از جمله تور تلیس، آکاسیا چتری، تج، مغیر، کرت ،کهور ایرانی، سالیسینا، گل ابریشم، حرا ، سپستان، تا کاما ، حنا، جم، اکالیپتوس ، ختمی چینی، چریش درمان عقرب، گارم زنگی ،کنار شیشه‌شور، گل کاغذی، آکاسیا و... می باشد.

رئیس اداره جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان بااشاره به روند روبه رشد این نهالستان از نظرکمی و کیفی در سال جاری افزود:  پروژه تولید نهال در نهالستان باغو در سال جاری ، مشتمل بر 200 هزار اصله نهال میباشد که  پروژه تولید کشت و حفاظت فیزیکی نهال حرا در خورها و سواحل استان هرمزگان در شهرستان‌های ساحلی هرمزگان  شامل هفت شهرستان ساحلی : بندرعباس، میناب، جاسک، قشم ، بندر خمیر ، بندر لنگه در سطح 800 هکتار است که از اوایل آذرماه اقدام به کشت می شود.

وی ادامه داد: نهالستان باغو در ۱۵ کیلومتری شهر بندرعباس واقع شده و بزرگترین نهالستان جنوب کشور از سال ۱۳۵۴ محسوب می‌شود که سالانه ظرفیت تولید یک میلیون نهال با تنوع ۵۰ گونه گیاه گرمسیری بومی و غیر بومی را دارد.

وی اضافه کرد: نهال‌هایی که در نیمه دوم سال جاری با شرایط اقلیمی مناسب تر تولید می شود، علاوه بر تأمین نهال شهرستان‌ها می تواند در مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز صنعتی و نظامی، پالایشگاه‌ها و شهرک‌های صنعتی نیز توزیع شود.

رئیس اداره جنگلکاری منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان عنوان کرد: در صورت دریافت اعتبارات بیشتر، می‌توان تولید نهال را با تنوع گونه ای زیادی افزایش داد به طوری که در گذشته نیز بخشی از نیاز استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان تأمین می شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز