خبرگزاری کار ایران

آتش سوزی بازار وکیل شیراز اطفا شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۵۷۲

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از عملیات موفق آتش نشانان در اطفای به موقع آتش سوزی بازار وکیل خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدهادی قانع، اظهار کرد: ساعت ۲۳ و ۲۴ دقیقه ۸ آبانماه ۱۴۰۱، وقوع حریق در یک مغازه در قسمت جنوبی بازار وکیل ( رو به روی تیمچه وکیلی)، به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اعلام شد که با توجه به موقعیت خطیر منطقه و بازار، ایستگاه‌های شماره ۱۱، دو،نه،۱۲،یک،سه، آتش‌نشانی شیراز به طور همزمان اکیپ‌های خود را به محل حادثه اعزام کردند.

او افزود: عوامل آتش‌نشانی ظرف کمتر از دو دقیقه در محل حادثه حاضر شدند و با اقدام سریع خود، حریق را اطفای کامل نمودند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در خصوص جزییات این حادثه عنوان کرد: آتش سوزی به دلیل جوشکاری در مجاورت پارچه و مواد قابل اشتعال به وقوع پیوسته و منجر به شعله وری مغازه پارچه فروشی ۱۲ متری شده بود.

آتش‌ پاد قانع با اشاره به وجود خطر بالقوه در این حادثه و ضرورت اطفای فوری حریق‌ در بازار وکیل، خاطرنشان کرد: آتش نشانان با آمادگی لازم و تجهیزات ویژه اطفای حریق در این عملیات حساس با سرعت عمل آتش سوزی را قبل از گسترش و سرایت به مغازه های همجوار کاملا اطفا نمودند.

این مقام مسئول اضافه کرد: عملکرد به موقع تیم اطفایی با توجه به آمادگی همیشگی در خصوص عملیات بافت تاریخی و بازارها، از بروز حادثه ای جدی جلوگیری کرد.

آتش پاد محمد هادی قانع تاکید کرد: سازمان آتش نشانی شیراز به منظور بررسی مشکلات و مخاطرات موجود در بازارهای تاریخی علاوه بر تخصیص امکاناتی از جمله کپسول های خاموش کننده، شیرهای هیدرانت، تجهیزات و ماشین آلات ویژه اطفایی مخصوص مکان های صعب العبور بافت تاریخی با برگزاری ماهانه جلسات کمیته ایمنی بازار موارد ناایمن را بررسی و در جهت رفع مشکلات و کاهش مخاطرات حاصله از حوادث موجود در بافت تاریخی و بازارها تلاش می کند.

این عملیات با لکه گیری کامل محل حادثه و اطمینان از برقراری ایمنی با کمترین خسارت و بدون مصدوم پایان یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز