خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس :

۵۰ درصد تسهیلات کلان کشور را به۵ نفر داده اند/ یک واحد تولیدی برای ۱۵ میلیارد چندین ماه معطل مانده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۰۱۲

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از بانک‌ها و موسسات مالی با بیان اینکه ۵۰ درصد از تسهیلات کلان کشور را ۵ نفر گرفتند،گفت: این در حالی است که یک واحد تولیدی که هزار شغل ایجاد کرده برای ۱۵ میلیارد چندین ماه معطل مانده است.

به گزارش ایلنا، محسن علیزاده در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش دولتی و خصوصی استان فارس که با حضور رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، گفت: میزان مصارف به منابع بانکی استان تراز مثبتی ندارد و نگرانی اصلی بخش تولید و خصوصی از بانک‌ها است.

او با تاکید بر اینکه امروز نماینده بخش خصوصی و تولیدکننده هستم، گفت: این شیوه بانک‌ها منجر به نگرانی است و روند بانک‌ها وقتی تولیدکننده برای تسهیلات مراجعه می‌کند باید ابتدا روند روشن باشد نه اینکه تولیدکننده با حساب سود ۱۸ درصد برود، اما ۴۳ درصد با تولیدکننده حساب شود، این منجر به ورشکستگی و نابودی تولید است.

علیزاده گفت: ۸۰ درصد از پرونده‌های رفع موانع و تسهیل واحد‌های تولیدی در استان مربوط به بانک‌ها است.

او گفت: این مسئله عارضه‌یابی اساسی می‌خواهد و این مشکل برای تولیدکننده علاوه بر مشکلات تامین اجتماعی، قیمت‌گذاری دستوری و مالیات است؛ در کنار همه این مشکلات بخشنامه‌ها و تصمیمات خلق‌الساعه که در بانک مرکزی صادر می‌شود سبب سردرگمی بانک‌ها در استان‌ها و تولیدکننده می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: اگر بانک‌ها را نهادی بدانیم که باید از تولید حمایت کنند، این کار امروز بانک‌ها بانکداری نیست بلکه به معنای واقعی بنگاه‌داری است؛ شرکتی که کار مالی هم می‌کند.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از بانک‌ها و موسسات مالی با انتقاد از روند بانک‌های خصوصی گفت: برای اینکه بانک‌های خصوصی در شورای هماهنگی بانک‌ها قرار بگیرند از ابزار نظارتی استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز