خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان قزوین خبر داد؛

تفاهم با استان گلستان جهت تهیه بیش از یک هزارتن گندم برای قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۷۸۷

فرماندار شهرستان قزوین گفت: در پی شکایت مردم از کاهش کیفیت نان و برای حل این مشکل تفاهمی با استان گلستان منعقد شده که مبنی بر ارسال بیش از یک هزار تن گندم به قزوین بوده تا آرد مصرفی اصلاح و سطح کیفیت افزایش یابد.

عباس کاظمی با بیان اینکه مردم از کاهش کیفیت نان در سطح شهرستان قزوین گلایه می‌کنند، تصریح کرد: این گلایه از سمت مردم شکایت  به حقی بوده، در گذشته و قبل از جنگ اوکراین ما واردات گندم داشتیم و از گندم وارداتی برای ترکیب با گندم داخلی استفاده می‌کردیم، ولی اکنون گندمی که در کارخانه آرد استان تبدیل به آرد می‌شود صد در صد داخلی است.

فرماندار قزوین با اشاره به اینکه گندم خارجی برای مخلوط کردن با گندم داخلی در استان موجود نیست، اظهار کرد: به همین دلیل نان پخت شده در قزوین با آردی صورت می‌گیرد که صد در صد گندم آن داخلی بوده و محصول استان قزوین است و پیش از این به مزارع گندم توجه ویژه نشده و الگوی کشت مناسبی وجود نداشته کیفیت گندم‌های قزوین تا حدودی دارای مشکل است.

کاظمی اضافه کرد: در بلند مدت با مشخص شدن الگوی کشت مناسب و استفاده از سموم مناسب کیفیت گندم استان افزایش پیدا می‌کند، اما تا آن زمان برای افزایش کیفیت نان ضمن تفاهمی با استان گلستان، بیش از هزار تن گندم با الگوی کشت مناسب و با کیفیت خوب  از این استان به قزوین ارسال خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: با اضافه شدن گندم خریداری شده به کارخانه آرد، کیفیت آرد در سطح شهرستان قزوین در مدت یک هفته آینده تغیییر کرده و مردم می‌توانند از هفته آینده نان با کیفیت‌تری خریداری کنند.

وی افزود: بعضی از نانوایان آرد تولید با گندم قزوین را همچنان در اختیار دارند برای اینکه از این آرد استفاده شود مایه خمیر خاصی درست شده که در اختیار نانوا قرار خواهد گرفت تا بتوانند توسط آن نان با کیفیت‌تر در اختیار مردم قرار دهند.

فرماندار قزوین همچنین یادآور شد: ما کمبود گندم نداشته و در سال جاری میزان خرید تضمینی گندم از عدد پیش بینی شده بالاتر است، پیش بینی ما 168 هزار تن گندم بود، اما الان بیش از 176 هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده است که به واسطه آن نیاز یک سال و نیم گندم استان قزوین به طور کامل تامین می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز