خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان عنوان کرد؛

استقرار ذخیره گاه ژنتیکی و مرکز تحقیقات فندق در روستای زیاز رحیم آباد بعنوان قطب تولید این محصول/ توسعه اشکور با حمایت از صنعت کشاورزی و گردشگری

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۶۴۲

استاندار گیلان از استقرار ذخیره گاه ژنتیکی و مرکز تحقیقات فندق در روستای زیاز رحیم آباد به عنوان قطب تولید این محصول خبر داد و گفت: توسعه اشکور با دارا بودن استعدادهای انسانی و قابلیت ها و ظرفیت های فراوان در بخش های مختلف با حمایت از صنعت کشاورزی و گردشگری رونق می یابد.

به گزارش ایلنا از رودسر، اسدالله عباسی در جشنواره ملی شکرانه برداشت فندق در روستای زیاز دهستان اشکور بخش رحیم آباد شهرستان رودسر ، با اشاره به آوازه جهانی محصول فندق و گل گاوزبان اشکور بعنوان میراث ملی گیلان ، گفت: در کنار دیگر افتخارات گیلان که ثبت ملی و جهانی شده ، باید محصول گل گاوزبان نیز به نام اشکور رحیم آباد رودسر ثبت ملی شود.

استاندار گیلان از استقرار ذخیره گاه ژنتیکی فندق و مرکز تحقیقات این محصول در زیاز رحیم آباد خبر داد و اضافه کرد: از اعتبارات سفر هیئت دولت به گیلان برای استقرار ذخیره گاه ژنتیکی فندق در روستای زیاز رودسر هزینه شود.

عباسی با تاکید بر توسعه باغات فندق گیلان، بیان کرد: در کنار توجه به کمیت محصول فندق باید به کیفیت این محصول توجه ویژه شود.

وی با اشاره هدف گذاری برپایی جشنواره ها در گیلان، افزود: برای افزایش 20 درصدی محصول برنج باید جشنواره شکرانه برگزار شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه الگوی کشت در گیلان باید بر اساس توانمندی مناطق مختلف استان در بخش کشاورزی و منابع در دسترس انجام شود، خاطر نشان کرد: بهره وری، زنجیره صنایع تبدیلی و بسته بندی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار دهیم.

عباسی، مسئله مهاجرت از روستاها به شهر را یک چالش بزرگ دانست و اضافه کرد: با توانمند کردن روستاها و ایجاد زیرساخت اشتغال و اقتصاد بویژه در بخش کشاورزی و دامپروری می توان از پدیده شوم مهاجرت جلوگیری کرد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم تقویت و معرفی توانمندی های صنعت کشاورزی و گردشگری اشکور ، گفت: با تشکیل تعاونی های مشترک از سوی جوانان در بخش گردشگری، فرآوری و بسته بندی فندق می تواند موتور توسعه روستای اشکور و سایر روستاها به حرکت در آید.

 عباسی با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت در بخش های مختلف به ویژه تامین زیرساخت های روستایی، بیان کرد: دولت با تمام قوا پای کار است تا در خدمت مردم باشد و مشکلات را یکی پس از دیگری رفع کند.

وی با اشاره به سابقه تاریخی روستای اشکور، افزود: تمام همت و تلاش مجموعه استانداری و سایر مدیران این است که محرومیت را از چهره اشکور بزداییم.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین ضمن دیدار صمیمانه چهره به چهره با شرکت کنندگان در جشنواره ملی فندق، از نمایشگاه عرضه مستقیم فندق و صنایع دستی بازدید کرد.

عباسی با حضور در یک کارگاه فرآوری فندق در روستای زیاز ، دستورات لازم برای تسریع در امور توسعه کارگاه های مربوط به فرآوری فندق را صادر کرد.

در جشنواره ملی شکرانه برداشت محصول فندق که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم برگزار شد؛ از فندق کار نمونه تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز