خبرگزاری کار ایران

استاندار چهارمحال و بختیاری:

اشتغالزایی باید در روستاها تقویت شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۵۴۶

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه نقش روستا و عشایر در تولید برجسته است، گفت: باید تلاش کنیم تا اقتصاد روستا با ایجاد اشتغال خانگی، افزایش تولید و ایجاد طرح‌های سرمایه‌گذاری اشتغالزا تقویت شود.

به گزارش ایلنا، غلامعلی حیدری اظهار داشت: اقدامات خوبی در یک سال اخیر در حوزه‌های مختلف کاری از جمله ساخت مسکن، توسعه راه‌های روستایی، آبرسانی در روستاها و در بین جمعیت عشایری در استان و کشور صورت گرفته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: توجه به اقتصاد روستا به‌صورت دانش‌بنیان می‌تواند موجب افزایش بهره‌وری در تولید شود، محرومیت‌زدایی از سیاست‌های دولت سیزدهم است که در کشور و استان اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از ۹۱۷ روستای در چهارمحال و بختیاری ۵۱۷ روستای بالای۲۰ خانوار هستند، خاطرنشان کرد: همچنین ۸۵۰ روستا دارای شورای اسلامی هستند، تهیه طرح تامین اجتماعی از برنامه‌های دولت است که عشایر و روستائیان نیز بتوانند از این مزایای این بیمه استفاده کنند.

حیدری با تاکید بر اینکه نقش روستا و عشایر در تولید برجسته است، عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا اقتصاد روستا با ایجاد اشتغال خانگی، افزایش تولید و ایجاد طرح‌های سرمایه‌گذاری اشتغالزا تقویت شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص آبرسانی به روستاهای محروم استان، یادآور شد: مشکل آبرسانی تعداد قابل توجهی از روستاهای استان تا سال ۱۴۰۲ حل خواهد شد، برنامه خوبی برای بهسازی جاده‌های روستایی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ داریم.

وی تاکید کرد: ایجاد تحول در روستاها و توسعه پایدار در مناطق عشایری و روستایی نیازمند کار جهادی است و باید از گروه‌های جهادی نیز در همین راستا حمایت کنیم تا زمان کوتاه‌تری مشکلات حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز