خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان، تاکید کرد؛

میراث فرهنگی در استان مغفول مانده است/ضرورت آموزش موضوع میراث فرهنگی به دانش‌آموزان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۳۸۴

استاندار زنجان، با اشاره به اینکه میراث فرهنگی در استان مغفول مانده است، گفت: معماری و شهرسازی در گذشته، حس زندگی را به انسان القاء می کرد ولی در حال حاضر سبک زندگی تغییر کرده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان، در جلسه انجمن میراث فرهنگی، با اشاره به جایگاه میراث ناملموس در کشور، گفت: در این حوزه ما وظیفه خاصی داریم و من به میراث فرهنگی علاوه بر نگاه فرهنگی نگاه اقتصادی هم دارم.

افشارچی با اشاره به اینکه مدرسه شریعتی یکی از اماکنی است که می‌تواند تبدیل به موزه استانی شود؛ گفت: خارج از قصه موزه یکی از کارهای فرهنگی باید این است که بچه‌ها باید بروند و ببینند، خیلی وقت‌ها خیلی از آموزش‌ها کانالیزه شده است؛ که باید این شکاف‌ها را پر کنیم و موضوع میراث هم موضوعی است که باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

وی با اشاره به تدوین اطلس سرمایه‌گذاری در استان گفت: امیدواریم در حوزه میراث نیز این اتفاق بیافتد و یک تیزر از کل اماکن تاریخی داشته باشیم، اما کار باید شیک و با محوریت زنجان میزبان مهربان باشد.

استاندار زنجان همچنین بر افزایش هتل‌ها در استان تأکید کرد و گفت: در این حوزه استان کمبود دارد، به ویژه خانه‌های بوم گردی که گاها تا 6 ماه آینده پر است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه میراث فرهنگی باید دنبال شاخص عددی باشیم و بگوییم چقدر برای استان آورده داشته است، افزود: اولویت‌ها در حوزه میراث برای مردم باید تبدیل به گفتمان شود.

افشارچی ضمن تأکید بر کار در محور گردشگری استان از مسیر سلطانیه به سمت غار کتله‌خور بیان کرد: و این گفتمان سازی باید مورد توجه قرار گیردین محور مراکز گردشگری باید به صورت خاص دیده شود و همینطور مراکز دیگر مثل ماهنشان که باید توجه ویژه به آن شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز