خبرگزاری کار ایران

پیگیری برای افزایش محیط‌بانان در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۳۲۰

 مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به کمبود محیط‌بان در کرمانشاه به تناسب مناطق تحت مدیریت محیط زیست، گفت: مقرر شده ۶۸ محیط‌بان به تعداد محیط‌بانان کرمانشاه افزوده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، احد جلیلیان ، از فعالیت ۶۰ تا ۶۵ محیط‌بان در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: بر اساس استانداردها، تعداد محیط‌بانان کرمانشاه بسیار کم است.

وی ادامه داد: بر اساس استانداردها باید به ازای هر هزار تا دو هزار هکتار از مناطق تحت مدیریت محیط زیست یک محیط‌بان داشته باشیم که در این صورت با توجه به وسعت حدود ۲۵۰ هزار هکتاری مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان، باید تعداد محیط‌بانان کرمانشاه دو تا سه برابر وضعیت موجود باشد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از پیگیری برای افزایش محیط‌بانان استان خبر داد و یادآور شد: مقرر شده بیش از ۶۰ محیط‌بان برای کرمانشاه در نظر گرفته شود.

جلیلیان ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر شاهد جذب این تعداد محیط‌بان و نزدیک شدن کرمانشاه به استانداردها باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محیط‌بانان کرمانشاه با وجود تعداد کم و محدودیت‌هایی که دارند تمام تلاش خود را برای حفاظت از عرصه‌های محیط زیست به کار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: برای بهبود حفاظت از مناطق تحت مدیریت محیط زیست از ظرفیت جوامع محلی نیز کمک گرفته ایم، زیرا مشارکت مردم نقش بسزایی در حفظ محیط زیست دارد.

به گفته این مسئول، در برخی از موارد از ظرفیت پهبادها نیز برای نظارت و پایش عرصه‌های محیط زیست و یا مواردی مانند سرشماری‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز