خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی رنجان مطرح کرد؛

زنجان ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به شهر جشنواره ها را دارد/ آش ترش و جغور بغور زنجان بعنوان میراث ناملموس استان ثبت ملی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۰۱۵

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، گفت: زنجان ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به شهر جشنواره ها را دارد، افزود: جشنواره اش در 30 غرفه برپا خواهد شد و 13 استان حاضر خواهند داشت.

به گزارش ایلنا از زنجان، علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان، بعد از ظهر امروز در مراسم رونمایی از پوستر 15جشنواره ملی آش ایرانی و شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جشنواره آش یک رویداد ماندگار در استان زنجان است که به همت میراث فرهنگی استان اجرا می شود.

شهردار زنجان، به تمهیدات پیش بینی شده برای برگزاری پانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی در محل نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان، اشاره کرد و افزود: با همکاری شورای شهر و میراث فرهنگی فضاسازی و تبلیغات محیطی آغاز شده است و برای حمل و نقل عمومی برای بازدید کنندگان از میدان قائم زنجان تا محل برگزاری جشنواره وسائل نقلیه عمومی نیز پیش بینی شده است.

فیروز فر، به اختصاص سه فضا به عنوان پارکینگ برای بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان اشاره کرد و گفت: اصلاح مسیر جشنواره، ایجاد پارک مصنوعی، فضاسازی داخل محوطه، بهره گیری از المان های شهری، استقرار خودروهای آتش نشانی در محل جشنواره از اقدامات انجام شده پیش از برگزاری جشنواره است.

وی، به تقارن روز جهانی کودک با جشنواره آش ایرانی در زنجان اشاره کرد و افزود: برنامه هایی ویژه کودکان در حاشیه این جشنواره پیش بینی شده است.

شهردار زنجان، به اجرای برنامه های فرهنگی در شهر اشاره کرد و یادآور شد: به مناسبت ایام ربیع و هفته وحدت برنامه های جشن و شادی در کارخانه کبریت برگزار خواهد شد.

سید سعید صفوی، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان زنجان نیز در ادامه با اشاره به اینکه جشنواره ملی آش ایرانی با همکاری شهرداری در زنجان از 19 تا 22 مهرماه اجرا می شود، و در کنار آن  شانزدهمین نمایشگاه صنایع دستی با حضور هنرمندان 31 استان در 120 غرفه نیر برپا می شود، گفت: 153 هنرمند در این نمایشگاه حاضر خواهند بود و تلاش شد با همکاری شهردار زنجان بتوانیم در پاییز 1401 میزبان این هنرمندان باشیم.

به گفته وی، در این دوره هنرمندان شهرستان های تابعه استان زنجان نیز حضور خواهند داشت.

این مسئول با یادآوری اینکه زنجان ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به شهر جشنواره ها را دارد، افزود: جشنواره اش در 30 غرفه برپا خواهد شد و 13 استان حاضر خواهند داشت.

این مسئول با اشاره به برپایی سیاه چادر به همراه برنامه های فرهنگی متنوع  در حاشیه جشنواره آش، ادامه داد: غرفه های سوغات استان های شرکت کننده در این جشنواره در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

صفوی، در پایان با اشاره به اینکه آش ترش و جغور بغور به عنوان میراث ناملموس استان زنجان به ثبت رسیده است، افزود: برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی فرصتی برای پاسداشت این میراث است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز