خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

نبود کانون پرورش فکری در شش شهرستان فارس/ زمانی که اعلام شد کانون جز نهادهای زیان ده است غبطه خوردیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۶۲۸

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با اشاره به نبود کانون پرورش فکری در شش شهرستان استان، گفت: راه‌اندازی کانون های پرورشی در شهرستان های بیضاء، سرچهان، کوار، خفر، کوهچنار و بختگان باید هر چه سریتر انجام گیرد.

به گزارش ایلنا، سعیدرضا کامرانی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه انسان در زمان کودکی اعتماد به نفس، خلاقیت، تعامل با دیگران، روحیه کنجکاوی و هدفمندی را تمرین و تجربه می‌کند، عنوان کرد: کودکی دورانی است که باید مورد توجه جدی اجتماع و خانواده قرار گیرد.

وی با اعلام برنامه های هفته ملی کودک بیان کرد: کودکی از طلایی ترین دوران عمر هر انسانی است و چارچوب شخصیت هر فرد معمولا در این دوران شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کودکان در ایران از وضعیت نسبتا خوبی برخوردار هستند ابراز کرد: اما به معنای درست شدن یک مدینه فاضله برای آنها نیست و لذا تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم.

کامرانی با اشاره به اینکه وجود کودکان کار انسان را آزار می‌دهد، یادآور شد: در واقع این کودکان به جای قرار گرفتن در فضای تعلیم و تربیت، در فضای نامناسب قرار گرفته و مشکلاتی را رقم می‌زنند.

کامرانی همچنین به  ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک در استان اشاره و بیان کرد: این برنامه‌ها با محوریت ٤٢ مرکز ثابت، شش مرکز سیار و ٥ مرکز پستی و با مشارکت اکثریت اعضا اجرایی می‌شود.

وی گفت: شعار امسال هفته ملی کودک را "حال خوش کودکی و رنگ خوش زندگی"  است و برنامه‌های امسال هفته ملی کودک از ١٦ تا ٢٢ مهرماه در فارس همزمان با سراسر کشور اجرایی می‌شود.

کامرانی بیان کرد: دبیرخانه ستاد کودک در استان شامل اداراتی چون آموزش و پرورش، کمیته امداد، بهزیستی، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری تشکیل شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی در ٤٢ مرکز،  تصریح کرد: اجرای برنامه مجازی "حال خوش زندگی" با مشارکت ٥ مرکز فرهنگی هنری، برپایی نمایشگاه نقشینه و معرفی آثار منتخب کودکان فارس در مسابقات بین‌المللی نقاشی برای اولین بار در استان، اجرای طرح پیک امید، اجرای طرح بشری، عرضه محصولات و تولیدات کانون پرورش فکری فارس و برگزاری برنامه‌های قصه گویی تحت عنوان "با ما چه شیرین می‌شود" از جمله برنامه های این هفته است.

کامرانی همچنین اجرای نمایش عروسکی تحت عنوان "قلب زندگی"، برپایی کارگاه های مجازی، تقدیر از مادرانی که بیش از دو فرزند دارند، تولید سی و سومین مجله ققنوس و رونمایی از سه کتاب داستان را از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در فارس عنوان کرد.

وی از تولید سی و سومین مجله ققنوس توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خبرداد و افزود: همچنین تصویرگری سه کتاب داستان نیز ویژه نوجوانان نیز خواهیم داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با اشاره به موضوع اعلام زیان ده بودن کانون گفت: زمانی که اعلام شد کانون جز نهادهای زیان ده است غبطه خوردیم و این پرسش ایجاد شد که کانون چگونه می تواند زیان ده باشد و اگر  در مکان کانون  آهن و سیمان بود  تولید محسوب می شد اما فرهیختگی کودکان را زیان ده می دانیم.

کامرانی ادامه داد: باید از کانون دفاع کرد و از روز تاسیس غیر از خدمت رسانی کانون نقشی نداشته است و درگیر مسائل سیاسی هم نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز