خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

بازنشستگی پیش از موعد 700 کارگر در مشاغل زیان‌آور لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۸۲۹

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت : طی شش ماه نخست امسال درخواست بازنشستگی پیش از موعد 763 نفر در مشاغل سخت و زیان‌آور استان تأیید شد.

علی جهانی در گفت گو با ایلنای لرستان با اشاره به افزایش زمان رسیدگی کمیته های رسیدگی به مشاغل سخت و زیان آور در استان ، اظهار داشت: با توجه به حجم درخواست های کارگران برای بازنشستگی بیش از موعد و رسیدگی به این پرونده ها با همکاری تامین اجتماعی و سایر نهادهای عضو کمیته های بدوی و تجدید نظر در استان بررسی به این دادخواست تسریع و جلسات کمیته های مورد نظر افزایش یافت.

وی افزود: در شش ماهه نخست امسال 29 جلسه کمیته بدوی و 4 جلسه کمیته تجدیدنظر برگزار شد و به 983 درخواست بازنشستگی بیش از موعد کارگران استان مورد بررسی و صدور رای قرار گرفت.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه هدف این کمیته ها بررسی عادلانه و دقیق درخواست های کارگرانی است که بیشتر عمر خود را در مشاغل سخت سپری کرده اند ، گفت: از تعداد درخواست های واصله در شش ماه سالجاری  684 درخواست بازنشستگی بیش از موعد در کمیته بدوی و از تعداد 176 پرونده بررسی شده در کمیته تجدید نظر 79 درخواست مورد تایید این کمیته ها قرار گرفتند و برای مراحل بعدی به سازمان تامین اجتماعی استان ارسال شدند.

جهانی با تشریح جزئیات بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور، اظهار کرد: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با 20 سال سابقه کار متوالی و یا 25 سال سابقه کار متناوب می توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آنها در کمیته های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متقاضیان می توانند درخواست بازنشستگی در این مشاغل را در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدیدنظر مربوطه در سامانهHttp//:  SAKHT.MCLS.GOV.IR  ثبت کنند، بیان داشت: نتیجه بررسی و رأی صادر شده از طریق درخواست کننده قابل پیگیری و رصد می باشد و کارگران در صورت اعتراض به رای صادر شده توسط کمیته های بدوی و تجدید نظر در سایت مربوطه و یا مراجعه به ادارات تابعه نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه گفت: بنا بر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شود، می توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

وی به برنامه ریزی برای افزایش بازرسی، آموزش ایمنی و بهداشت کار به کارگران و کارفرمایان و رفع خطراتی که در محیط کار متوجه کارگران است اشاره کرد و افزود: ایمنی و بهداشت کار کارگاه های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره ای و زمان بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد و موارد لازم تذکر و کارفرمایان مکلف و موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه های مرتبط و به خصوص ضد عفونی کردن مرتب واحدهای خود در مقابله با ویروس کرونا هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز