خبرگزاری کار ایران

سرپرست دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت کار :

پیشگیری از آسیب های اجتماعی از طریق آموزش و توانمندسازی امکان پذیر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۵۵۱

سرپرست دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت : پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه از طریق تقویت سرمایه های اجتماعی، آموزش، توانمندسازی و مهارت های زندگی امکان پذیر است.

 گزارش ایلنا ، محمدرضا پویا فر در دیدار با مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان و بازدید از مرکز جامع نگهداری معتادان و مرکز نگهداری کودکان کار و خیابانی در خرم آباد با بیان اینکه مقوله پیشگیری از آسیب های اجتماعی استان باید با جدیدت پیگیری شود ، اظهار داشت : بایستی در جهت پیشگیری و جلوگیری از آسیب های اجتماعی برنامه ریزی و اولویت بندی صورت گیرد و با همکاری همه نهادها و سمن های مردمی و دولتی در این خصوص اقداماتی موثری انجام داد .

سرپرست دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه جامعه هدف آسیب های اجتماعی را باید بدرستی رصد کنیم ، افزود : بررسی و ریشه یابی انحرافات اجتماعی از اهمیّت زیادی برخوردار است، انحرافات و مسائل اجتماعی امنیت اجتماعی را سلب و مانعی برای رشد و توسعه جامعه است ، بنابراین پیشگیری مهم‌ترین درمان این مشکل جامعه است.

وی در ادامه به کودکان خیابانی و کار اشاره کرد و گفت : وضعیت خاص کودکان خیابانی سبب شده تا آن ها هم در جامعه ودر محیط خانوادگی، در معرض انواع سوءاستفاده ها و آسیب ها قرار بگیرند و به انبوهی از حمایت ها از جمله حمایت قانونی نیازمند باشند و می طلبد در این زمینه اهتمام بیشتری صورت گیرد .

پویا فر به مسئله اعتیاد در جامعه کارگری نیز اشاره کرد و اظهار کرد : پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در محیط‌های کاری در استان یک موضوع مهم و اساسی است که همواره مورد توجه مسئولین بوده که بایستی با توجه به رسالتی که در این زمینه در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وجود دارد همواره با پیش‌بینی و انجام برنامه‌هایی از قبیل فرهنگ‌سازی و آموزش‌های لازم به کارگران و کارفرمایان درصدد پیشگیری و کاهش این نوع آسیب‌ها بوده است.

خورشیدوند مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان نیز در دیدار با سرپرست دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به معضل بیکاری استان ، اظهار داشت : مهمترین مسئله و معضل این استان مقوله بیکاری به ویژه بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است که یکی از دلایل بروز آسیب های اجتماعی بیکاری در جامعه و استان است که باید در این زمینه اقدام عاجلی کرد .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز